Με όπλο τη δελεαστική τιμή, τη κομψή σχεδίαση, τη στιβαρότητα και τη χαμηλή κατανάλωση, ιδίως στην παραλλαγή διπλού καυσίμου, οι τρεις γενιές του Dacia Sandero σημειώνουν τεράστια επιτυχία.
Με την έκδοση Stepway ήρθε και η στροφή προς τα οχήματα ελεύθερου χρόνου, που κυριαρχούν στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ πλέον, η επόμενη πρόκληση δεν είναι άλλη από την ηλεκτροκίνηση. Στόχος η διατήρηση του προσιτού χαρακτήρα της μάρκας, με την προσφορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα διαθέτει όλα όσα χρειάζεται ο υποψήφιος αγοραστής στην κατηγορία των supermini.
Η τέταρτη γενιά του θα φτάσει το 2027 ή το αργότερο το 2028. Και ενώ αρχικά η φίρμα έδειχνε αποφασισμένη να αντισταθεί στην ηλεκτροκίνηση, εξαντλώντας κάθε χρονικό περιθώριο για να εξηλεκτρίσει το μοντέλο όσο πιο κοντά γίνεται στο 2035.
Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε την Dacia με τις προσιτές τιμές. Με την αξιοποίηση της υπάρχουσας πλατφόρμας CMF-BEV του ομίλου Renault και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στην κατασκευή, κρατώντας χαμηλά το βάρος και το κόστος, ενώ παράλληλα θα υπάρξουν και ορισμένοι συμβιβασμοί στην αυτονομία και τη φόρτιση της μπαταρίας.
«Θα παρέχουμε μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε σύγκριση με τους EV ανταγωνιστές στο Β-segment, επειδή θέλουμε να προσφέρουμε χαμηλότερη τιμή για τον πελάτη», τόνισε χαρακτηριστικά ο CEO της Dacia, Denis Le Vot.
Όσο για το design που θα έχει το νέο Sandero, αναμένεται να διαφοροποιείται από την υπάρχουσα έκδοση, ωστόσο δε θα οδηγηθεί στην κατηγορία των SUV. «Ο στόχος δεν είναι τα off-road SUV, αλλά να έχουμε ένα όχημα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε κατάσταση. Να υπάρχει επαρκής απόσταση από το έδαφος και να μη φοβάται ο οδηγός ότι μπορεί να προκληθεί ζημιά στο πάτωμα αν κινείται σε κακοτράχαλο δρόμο ή ότι κάποια κλαδιά μπορεί να γρατσουνίσουν τις πόρτες», σχολίασε ο επικεφαλής σχεδιασμού, David Durand.
Με βάση αυτά τα γνωρίσματα, αναμένεται το νέο Sandero να έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ίσως δανειστεί κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από τη φιλοσοφία του «σκληροτράχηλου» Manifesto concept.
Τέλος, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και θερμικές εκδόσεις, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα υιοθετηθεί η υβριδική τεχνολογία που παρουσιάστηκε στο Jogger HYBRID 140.