Cupra Born: Το “καυτό” ηλεκτρικό hatchback

H Cupra  είτε κατασκευάζει αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, είτε με ηλεκτρικούς, ξέρει να προσφέρει συγκινήσεις.


Τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν πολλές οι διαμάχες μεταξύ των οδηγών και των petrolheads, όπως μπροστινή ή πίσω κίνηση;  με την πρώτη να επικρατεί κατά κράτος, ατμόσφαιρα ή τούρμπο; με το δεύτερο να επικρατεί στους θερμικούς κινητήρες, ενώ εταιρείες που «σνόμπαραν» την υπερτροφοδότηση, έφτασαν στο σημείο να μην έχουν ατμοσφαιρικούς κινητήρες στην γκάμα τους, ενώ σε λίγο καιρό θα εξηλεκτριστούν πλήρως.

Καθώς αλλάζει η αυτοκίνηση, αλλάζουν και τα διλήμματα, με κυριότερο πλέον το εξής: ηλεκτροκίνηση ή θερμικό κινητήρα; Με την ηλεκτροκίνηση να αυξάνει συνεχώς τα μερίδια στις πωλήσεις. Τι συμβαίνει όταν συνδυάζεται η ηλεκτροκίνηση με την πίσω κίνηση;

Το αποτέλεσμα;  Cupra Born. Ένα hatchback (διαστάσεις 4.32 μέτρα μήκος – 1.81 μέτρα πλάτος) με τολμηρό και επιθετικό σχεδιασμό, που μόνο απαρατήρητο δεν περνά στο δρόμο. Το σφηνοειδές μπροστινό μέρος και ο διαχύτης στο πίσω μέρος, μαρτυρούν ότι δεν είναι ένα απλό μικρομεσαίο οικογενειακό, παρόλη την απουσία εξατμίσεων. Την σπορ εικόνα ολοκληρώνουν οι ζάντες των 19 ιντσών που προσομοιάζουν σε πτερύγια τουρμπίνας, δημιουργώντας παράλληλα αντίθεση με την απόχρωση Glacial White της δοκιμής.

Γεγονός είναι πως τα πισωκίνητα αυτοκίνητα, όχι μόνο τα hatchback, σπανίζουν πλέον, ενώ ακόμα και αυτά που εξακολουθούν να παράγονται, διαθέτουν και τετρακίνητες παραλλαγές. Το Born  καταρρίπτει το «μύθο» ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να προσφέρουν συγκινήσεις και οδηγική ευχαρίστηση. Δεν είναι μόνο οι 231 ίπποι και τα 310 Nm ροπής διαθέσιμα από το… μηδέν, που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας στην έκδοση eBoost της δοκιμής. Τη σημερινή εποχή, η επίτευξη υψηλών ιπποδυνάμεων είναι σχετικά εύκολη υπόθεση, ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Αυτό που κερδίζει τον οδηγό, είναι το στιβαρό πλαίσιο με την κατανομή 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, το στήσιμο και η ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση που προσφέρουν το κάτι παραπάνω στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί το Born να βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen , ωστόσο οι μηχανικοί της Cupra, με τις επιμέρους επεμβάσεις (πχ χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλ.) δημιούργησαν ένα σύνολο με διττό χαρακτήρα. Άνετο και ξεκούραστο εντός πόλης, που ωστόσο μεταμορφώνεται στο επαρχιακό δίκτυο.


Αρκεί να επιλέξεις τη ρύθμιση «Performance» ή «Cupra»  στο Dynamic Chassis Control – DCC, (επιβάλλεται η επιλογή από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού) από τους δύο διακόπτες στο τιμόνι (με τον «Drive» αριστερά αλλάζεις μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών, με τον «Cupra» δεξιά επιλέγεις αμέσως την ομώνυμη επιλογή), οι αναρτήσεις σφίγγουν, η απόκριση στο γκάζι γίνεται αμεσότατη, το τιμόνι, που είναι απαλλαγμένο από το σύστημα μετάδοσης και φαινόμενα torque steer, αποκτά το σωστό βάρος και αίσθηση και… πυροβολείς ηλεκτρικά.

Επιπροσθέτως και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι εξαιρετικές, ειδικά στις επιλογές οδήγησης Performance ή Cupra Born, με την άμεση απόκριση στο γκάζι. Όλα αυτά ωστόσο, εξελiσoνται σε απόλυτη… ηρεμία και ησυχία, όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς στο εσωτερικό εισέρχονται ελάχιστοι θόρυβοι, αεροδυναμικοί και κύλισης. Εντός πόλης επιλέγεις το «Range», που εστιάζει στην αυτονομία ή το «Comfort», που εστιάζει και στην άνεση και χαλαρώνεις στο ευχάριστο εσωτερικό του Cupra, απολαμβάνοντας παράλληλα το εξαιρετικό ηχοσύστημα με τα 9 ηχεία. Τα καθίσματα είναι, πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, αναπαυτικά, (ίσως παραπάνω απ’ ότι ταιριάζει στο χαρακτήρα του) και κατασκευασμένα από οικολογικά υλικά, είναι δε θερμαινόμενα και με δυνατότητα… μασάζ.

H κατανάλωση κατά τη διάρκεια που είχαμε στα χέρια μας το αμιγώς ηλεκτρικό ισπανικό μοντέλο , κυμάνθηκε στα 15-16 kWh/100 χλμ., αλλά εύκολα μπορείς να ξεφύγεις, ενώ εντός πόλης συνίσταται η επιλογή «Range».

Η βασική έκδοση του Cupra με τους 204 ίππους, ξεκινάει από τα 41.900 ευρώ με την αρχική eBoost να ξεκινάει από τα 43.900 ευρώ.


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *