BMW: Ξεκινά από τη Σαγκάη τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης 

Ένας στόλος BMW Σειράς 5 θα αναπτυχθεί στην κινεζική μητρόπολη για να δοκιμάσει συστήματα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 3, αυτόνομης οδήγησης δηλαδή.


Πιο αναλυτικά, τους επόμενους μήνες, μια σειρά BMW με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 θα ξεκινήσουν τις δοκιμές στη Σαγκάη.

Η Propeller Company είναι η δεύτερη μετά τον Όμιλο General Motors που έλαβε την έγκριση από τις κινεζικές αρχές για τη δοκιμή προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα μπορούν να οδηγηθούν σε συγκεκριμένα τμήματα περιφερειακών δρόμων και αυτοκινητοδρόμων γύρω από τη Σαγκάη.

Ο τελικός στόχος – προφανώς – είναι να γίνει αυτή η τεχνολογία προσβάσιμη στους ιδιώτες πελάτες το συντομότερο δυνατό.


Ένα από τα μοντέλα που θα δοκιμαστούν θα είναι η νέα BMW Σειρά 5, η οποία διατίθεται και στην Κίνα με μακρύ μεταξόνιο.


Ανάμεσα στα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά της Σειράς 5 είναι το Assist Plus

Αφού ο οδηγός λάβει το «πράσινο φως» από τον πίνακα οργάνων με ένα συγκεκριμένο σήμα, μπορεί να βγάλει τα χέρια του από το τιμόνι με ταχύτητες έως τα 130 χλμ./ώρα και να αφήσει το αυτοκίνητο να προχωρήσει με την καθορισμένη ταχύτητα παραμένοντας στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας

Υπάρχει και κάτι ακόμα. Εάν θέλετε να προσπεράσει ο οδηγός προπορευόμενο όχημα, πρέπει απλώς να κοιτάξει προς την ελεύθερη λωρίδα.

Το σύστημα «διαβάζει» την κίνηση των ματιών μέσα από μια κάμερα που είναι τοποθετημένη πάνω από τον πίνακα οργάνων και, εάν οι συνθήκες ασφαλείας το επιτρέπουν, το αυτοκίνητο μπορεί να πραγματοποιήσει τον ελιγμό αυτόνομα.


Υπενθυμίζουμε ότι και άλλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes εργάζονται ήδη για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3.

Συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία δρομολογεί τις τελευταίες εβδομάδες στόλο ειδικών EQS για το αναπτυξιακό πρόγραμμα «Drive Pilot: First Class» στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα.

Η εντολή για ενεργοποίηση Drive Pilot στη Mercedes EQS επιτρέπει στους οδηγούς να απελευθερώσουν προσωρινά τον έλεγχο του τιμονιού σε συγκεκριμένες καταστάσεις και έως και 65 χλμ./ώρα σε ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου.

Μόλις ενεργοποιηθεί, το σύστημα διαχειρίζεται την ταχύτητα, την απόσταση και τη λωρίδα, επιτρέποντας στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση σε ορισμένες εφαρμογές στην κεντρική οθόνη κατά τη διάρκεια αυτοματοποιημένου ταξιδιού, όπως η παρακολούθηση ταινιών και άλλου περιεχομένου ροής, που συνήθως αποκλείεται κατά τη χειροκίνητη οδήγηση.

Το να είσαι στη θέση του οδηγού, το αυτοκίνητο να «τρέχει» μόνο του, εσύ να παρακολουθείς ταινία μέσω της οθόνης, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, βάζει την οδήγηση σε μια άλλη διάσταση ειδικά σε ζητήματα ασφαλείας, καθώς δε γνωρίζουμε εάν τα «μηχανήματα» όσο προηγμένα είναι να καλύψουν τις αντιδράσεις των ανθρώπων.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *