Τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό μειώνουν τα ατυχήματα στους δρόμους σε σύγκριση με αυτά που προκαλεί ένας μέσος οδηγός

20 Ιουλίου 2025, 8:10
Χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά

Τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό μειώνουν τα ατυχήματα με πεζούς και ποδήλατα κατά 82%-92% και τα ατυχήματα που συνεπάγονται κάποιο τραυματισμό κατά 96%, σε σύγκριση με τα ατυχήματα που προκαλεί ένας μέσος οδηγός. Αυτό αναφέρει έρευνα της Waymo, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Traffic Injury Prevention.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία διαθέτει αυτόνομα ταξί χωρίς οδηγό, επιπέδου 4 δραστηριοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια σε αρκετές περιοχές των ΗΠΑ.

Ήδη λειτουργούν ρομποτικά ταξί στο Φοίνιξ από το 2019, στο Σαν Φρανσίσκο από το 2022, στο Λος Άντζελες από το 2023, στο Ώστιν του Τέξας από το 2024, ενώ μόλις ξεκίνησαν οι δοκιμές στην Ατλάντα της Τζόρτζια.

Σε αυτό το διάστημα, η εταιρεία έχει συμπληρώσει 56,7 εκατομμύρια μίλια λειτουργίας, γεγονός που της επιτρέπει να έχει μεγάλο αριθμό δειγμάτων οδήγησης και ένα τεράστιο υλικό δεδομένων προς αξιοποίηση, προκειμένου να γίνεται ακόμη καλύτερη. Άλλωστε κάθε χρόνο τα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης αυξάνονται και η ανάλυση των δεδομένων δίνει πολλές λύσεις σε νέες καταστάσεις. Σήμερα υπάρχουν πολλά οχήματα παραγωγής που βρίσκονται στο επίπεδο 3, ενώ η μετάβασή τους στο επίπεδο 4 θα γίνει τα επόμενα χρόνια όπου θα επιτρέπει τον οδηγό να ασχοληθεί και με άλλα πράγματα εκτός της οδήγησης.

Η συγκεκριμένη έρευνα αναφέρει ότι τα οχήματα της Waymo είναι πράγματι πολύ ασφαλέστερα, ειδικά όταν πρόκειται για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα τους πεζούς, τους οδηγούς μοτοσικλετών και τους ποδηλάτες.

Η εταιρεία τόνισε ότι για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, η μείωση των ατυχημάτων πεζών έφθασε στο 92%, ενώ για τους ποδηλάτες και τους οδηγούς μοτοσικλετών έφθασε στο 82%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μείωση 96% στους τραυματισμούς σε διασταυρώσεις και 85% μείωση στα σοβαρά ατυχήματα.

Τα αποτελέσματα της Waymo δείχνουν μια μεγάλη διαφορά με τα δεδομένα που σημειώνονται από τους μέσους οδηγούς, την στιγμή που οι τραυματισμοί πεζών βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών στην Αμερική. Και αυτό γιατί τα τελευταία 13 χρόνια, οι θάνατοι πεζών έχουν αυξηθεί ραγδαία, τόσο λόγω της αφηρημένης οδήγησης, όσο και λόγω των πολύ μεγαλύτερων οχημάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Audi: Ο θρυλικός πεντακύλινδρος κινητήρας της γίνεται 50 ετών

Audi: Ο θρυλικός πεντακύλινδρος κινητήρας της γίνεται 50 ετών  

Kumho: Στο Opole της Πολωνίας το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρείας

Την πόλη Opole της Πολωνίας επέλεξε η Kumho για να

Νέο κινητήρα V6 TDI θα έχουν κάτω από τα καπό τα Audi Q5 και A6

Η Audi ενισχύει τη γκάμα κινητήρων των Audi Q5 και

Στρατηγική συνεργασία Ford και Renault Group

Η Ford και το Renault ανακοίνωσαν μια ιστορική στρατηγική συνεργασία

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει τις αποφάσεις της ΕΕ για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μετά το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα