Την παραίτησή του υπέβαλε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), Γρηγόρης Σκλήκας, μετά τη σφοδρή αντίδραση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας στο σχέδιο εξυγίανσης που προέβλεπε το κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων.
Η εξέλιξη ήρθε έπειτα από πρωινή σύσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη με στενούς του συνεργάτες, όπου κρίθηκε ότι η «ζημιά» που είχε προκληθεί στην κυβέρνηση από τις επικοινωνιακές αστοχίες της διοίκησης των ΕΛΤΑ δεν μπορούσε να εκτονωθεί διαφορετικά. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, το θέμα τέθηκε στον «πρωινό καφέ» υπό τον Πρωθυπουργό, ενώ ακολούθησε ειδική σύσκεψη σε στενό κύκλο, από την οποία προέκυψε ότι η παραίτηση του κ. Σκλήκα ήταν η μόνη διέξοδος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, καθώς τα ΕΛΤΑ υπάγονται στο Υπερταμείο, η κυβέρνηση δεν έχει αρμοδιότητα να ζητήσει ή να διορίσει διοίκηση, γι’ αυτό και η παραίτηση του CEO υποβλήθηκε εκεί και η σχετική ανακοίνωση εκδόθηκε από το Υπερταμείο.
Το κλίμα για τον κ. Σκλήκα ήταν ήδη εξαιρετικά βαρύ, ειδικά μετά τη χθεσινή μαραθώνια συνεδρίαση διάρκειας 4,5 ωρών, όπου περισσότεροι από 90 «γαλάζιοι» βουλευτές εξαπέλυσαν σφοδρή κριτική εναντίον του σχεδίου αναδιάρθρωσης.
Μετά την παραίτηση, ανεβλήθη η προγραμματισμένη για τις 13:00 έκτακτη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, που θα συζητούσε το ζήτημα των ΕΛΤΑ.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης αναμένεται να παρέμβει στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΪ στις 13:30, προκειμένου να εξηγήσει το νέο πλαίσιο και τη λογική με την οποία θα κινηθεί η κυβέρνηση σε σχέση με το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Ακολουθεί το κείμενο παραίτησης του κ. Σκλήκα προς τον Πρόεδρο του ΔΣ της εταιρείας:
«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.
Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».
Συντακτική ομάδα Oknews