Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει τις αποφάσεις της ΕΕ για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μετά το 2035

10 Δεκεμβρίου 2025, 21:30
Χρόνος ανάγνωσης 4 λεπτά

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης που θα ισχύσει από το 2035 είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολεί τους τελευταίους μήνες την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αγωνίζεται να διαχειριστεί την δαπανηρή στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό τον τομέα η Κίνα έχει τον πρώτο λόγο και οι δασμοί που έχουν μπει στα εισαγόμενα μοντέλα της φαίνεται ότι δεν σταματούν την επεκτατική πολιτική των Κινέζων, οι οποίοι μήνα με τον μήνα αυξάνουν το ποσοστό πωλήσεών τους στην Γηραιά Ήπειρο.

Αυτό έχει ως συνέπεια μεγαλύτερο ανταγωνισμό και μικρότερα περιθώρια κέρδους για τους ευρωπαϊους κατασκευαστές. Από την άλλη απαιτούνται από τους ίδιους επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην τεχνολογία των μπαταριών, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τα κέρδη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται επί του παρόντος στην Ευρωπαϊκή Έπιτροπή για να της παράσχει ένα πακέτο στήριξης, ενώ περιμένει την απόφασή της να συνεχίσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, έστω και με όρους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προγραμματίσει να ανακοινώσει τις αποφάσεις της στις 10 Δεκεμβρίου, αλλά μια πηγή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε, σύμφωνα με το Reuters, ότι η ημερομηνία αυτή πιθανότατα να καθυστερήσει.

Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις δηλώσεις του Έλληνα επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ Απόστολου Τζιτζικώστα στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ότι: «είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ασκούν πιέσεις στις Βρυξέλες ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία (ως προς νέα καύσιμα) όσον αφορά την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και την πορεία που θα έχουν τα υβριδικά οχήματα plug-in. Οι αποφάσεις αναμένεται να παρθούν μέσα στον Δεκέμβριο, όπου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, για τα plug-in υβριδικά και για τα range extenders.

Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Audi: Ο θρυλικός πεντακύλινδρος κινητήρας της γίνεται 50 ετών

Audi: Ο θρυλικός πεντακύλινδρος κινητήρας της γίνεται 50 ετών  

Kumho: Στο Opole της Πολωνίας το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρείας

Την πόλη Opole της Πολωνίας επέλεξε η Kumho για να

Νέο κινητήρα V6 TDI θα έχουν κάτω από τα καπό τα Audi Q5 και A6

Η Audi ενισχύει τη γκάμα κινητήρων των Audi Q5 και

Στρατηγική συνεργασία Ford και Renault Group

Η Ford και το Renault ανακοίνωσαν μια ιστορική στρατηγική συνεργασία

Τα plug-in hybrid μοντέλα της Volkswagen

Η τεχνολογία eHybrid της Volkswagen εξασφαλίζει υψηλότερες ηλεκτρικές αυτονομίες που