Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατέθεσε μια σειρά από νομοθετικές βελτιώσεις στον υπό συζήτηση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενσωματώνοντας προτάσεις από κόμματα και φορείς. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να επηρεάσουν πολλούς τομείς της οδικής συμπεριφοράς.
Αυστηρότερο πρόστιμο για αναστροφή και αλλαγές στα τροχόσπιτα
Μία από τις πιο σημαντικές βελτιώσεις αφορά την αναστροφή σε περίπτωση που προκαλέσει τροχαία σύγκρουση. Θεσπίζεται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες την πρώτη φορά της παράβασης. Σε περίπτωση που το όχημα είναι μισθωμένο, οι κυρώσεις επιβαρύνουν αποκλειστικά τον παραβάτη οδηγό.
Επίσης, επεκτείνεται το επιτρεπόμενο μήκος των τροχόσπιτων για απαγορεύσεις στάθμευσης. Πλέον, οι απαγορεύσεις θα αφορούν τροχόσπιτα μήκους 7,5 μέτρων (αντί 6 μέτρων που ίσχυε), ανταποκρινόμενοι στις προτάσεις του Συλλόγου Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδος.
Ειδικές ρυθμίσεις για τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες
Σχετικά με την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης διευκρίνισε ότι το χρονικό όριο των 30 δευτερολέπτων για στάση επιβίβασης-αποβίβασης επιβατών δεν θα ισχύει όταν αυτή γίνεται σε υπάρχουσα εσοχή ή όταν αφορά επιβάτες με κινητική δυσκολία. Επιπλέον, εισάγεται εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση υπουργικής απόφασης, η οποία θα επιτρέπει την κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες και όταν μετακινούν συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών για θεραπευτικούς σκοπούς, όπως νεφροπαθείς για αιμοκάθαρση.
Απαγόρευση χρήσης κινητών και άλλων συσκευών
Τέλος, με νομοθετική βελτίωση στο άρθρο 17, ο νέος ΚΟΚ εκσυγχρονίζεται για να περιλάβει τις τεχνολογικές εξελίξεις. Πλέον, μαζί με την απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, προστίθενται και άλλες συσκευές τηλεπικοινωνίας, όπως η χρήση επικοινωνίας μέσω φορητών ηλεκτρονικών συσκευών με τη μορφή ρολογιού χειρός (smartwatches) και αντιστοίχως των τάμπλετ.


