Έγγραφο ντοκουμέντο που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του Mega δείχνει ότι και ο σταθμάρχης της Λάρισας και ο άτυχος μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου στα Τέμπη γνώριζαν πως η κίνηση γινόταν από διπλή γραμμή.
Συγκεκριμένα, στις 28/02/2023 και ώρα 21:48, η αμαξοστοιχία 63 αναχωρεί από Νέους Πόρους προς Λάρισα με γραμμή καθόδου.
Στις 28/02/2023 και ώρα 21:50, η αμαξοστοιχία 93506 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους με γραμμή ανόδου και διάρκεια διαδρομής 22 λεπτά.
Οι δύο αμαξοστοιχίες συναντήθηκαν στα Τέμπη.
Στις 23:04, η αμαξοστοιχία 62 αναχωρεί από Λάρισα προς Νέους Πόρους και ξεκινά γραμμή ανόδου. Στην διαγώνιο 118 μπαίνει γραμμή καθόδου. Στις 23:21, γίνεται η μετωπική σύγκρουση με εμπορική.
Πώς θα μπορούσε να αποτραπεί η τραγωδία
Ο σταθμάρχης Λάρισας μιλώντας στην τηλεόραση του Open έδειξε πώς θα μπορούσε να αποτραπεί το δυστύχημα στα Τέμπη. Συγκεκριμένα έδειξε πως γίνεται η αυτόματη χάραξη που δεν ήξερε ο σταθμάρχης.
Ο ίδιος ανέφερε ότι όταν παίρνουν την αγγελία από τον προηγούμενο σταθμάρχη, χαράζουν την διαδρομή του κατά την είσοδό της. Αυτό γίνεται αυτοποιημένα, πατώντας ένα κουμπάκι στην αρχή και ένα στο τέλος της διαδρομής.
Εάν έχει γίνει κάποιο λάθος μπορεί να αποφευχθεί με δύο τρόπους. Είτε γυρίζοντας το κλειδί με το χέρι είτε κάνοντας αυτόματη χάραξη. Η συγκεκριμένη λειτουργεία μπαίνει με το πάτημα δύο κουμπιών.