Βασίλης Κικίλιας: «Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς»

18 Οκτωβρίου 2025, 17:00
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Η αναβολή της υιοθέτησης του νέου πλαισίου «μηδενικών εκπομπών» για ένα χρόνο από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) αποτελεί σημείο καμπής στις παγκόσμιες διαπραγματεύσεις για το μέλλον της ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε επίσημη δήλωσή του υπογραμμίζει ότι η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς, δίκαιους και ρεαλιστικούς κανόνες, αποδεκτούς από όλα τα κράτη-μέλη, και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς που θα θέσουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα του παγκόσμιου εμπορίου.

Όπως σημειώνει, η Ελλάδα, με τη μακρά ναυτική της παράδοση και τον ισχυρότερο στόλο διεθνώς, θα διαδραματίσει ενεργό ρόλο στις νέες διαπραγματεύσεις που θα καθορίσουν το τελικό πλαίσιο του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της δήλωσης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια:

«Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς. Η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, στήριξε διαχρονικά τον ΙΜΟ ως αποκλειστικό ρυθμιστή των κανόνων για τη ναυτιλία. Έθεσε νωρίς τον προβληματισμό της για το λεγόμενο “πλαίσιο μηδενικών εκπομπών”, προτείνοντας σημαντικές βελτιώσεις, έτσι ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες όλων των τομέων της ναυτιλίας και στην πραγματικότητα της παγκόσμιας αγοράς καυσίμων.

Οι διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν υπήρξαν επίπονες και ανέδειξαν σοβαρές αδυναμίες ως προς τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, την άδικη μεταχείριση του LNG καυσίμου, τις αδικαιολόγητα υψηλές κυρώσεις προς τη ναυτιλία που, εάν υιοθετούνταν, θα προκαλούσαν πιθανώς σοβαρές δυσλειτουργίες στο παγκόσμιο εμπόριο και αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων.

Η ψήφιση της τελικής συμφωνίας αναβλήθηκε για έναν χρόνο, μέσα στον οποίο απαιτείται να γίνουν σημαντικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των μελών του IMO, ενσωματώνοντας τις απόψεις της αγοράς με ρεαλισμό και δικαιοσύνη.

Αυτό επιτάσσει η ανάγκη για ενεργειακή ασφάλεια τόσο για τη διεθνή ναυτιλία αλλά και για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Η Ελλάδα με τη μεγάλη ναυτική παράδοση, την ιδιαίτερη τεχνογνωσία και τον ισχυρότερο στόλο, θα διεκδικήσει έναν σημαντικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις αυτές για το υπό διαμόρφωση πλαίσιο».

Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Κυρ. Μητσοτάκης: «Η νέα κάρτα αναπηρίας ενισχύει την αξιοπρέπεια και την προσβασιμότητα για τα Άτομα με Αναπηρία»

Μία διαδρομή στο Μετρό της Αθήνας με τον Παναγιώτη και

Κυρ. Μητσοτάκης: Τέλος η προσωπική διαφορά – Από 1η Ιανουαρίου 2026 μειώνεται στο μισό και από το 2027 καταργείται πλήρως

Με μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος

Κ. Μητσοτάκης: Παρών αύριο στην εκδήλωση «Κι αυτοί είναι η Ελλάδα – Συζητήσεις στο Ωδείο Αθηνών»

Οπρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις 18.00 θα έχει συζήτηση με τον

Ν. Παπαθανάσης: Δεν θα χαθεί ούτε ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης – Έως την ερχόμενη εβδομάδα θα υποβληθεί το 7ο αίτημα

«Δεν θα χαθεί ούτε ευρώ, η Ελλάδα θα πετύχει τους

Στην Πολιτική Συνέλευση του ΕΛΚ στις Βρυξέλλες ο Γραμματέας της ΝΔ Κ. Σκρέκας

Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε το διήμερο 8-9 Δεκεμβρίου η Πολιτική Συνέλευση