Β. Οικονόμου: «Δεν έχει επενδύσει ξανά το κράτος τόσα χρήματα για τη δημόσια συγκοινωνία»

Μήνυμα προς όλους πως «δημόσια συγκοινωνία σημαίνει πληρώνουμε εισιτήριο» και πως στόχος αποτελεί να παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή στις μετακινήσεις έστειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, σε εκδήλωση του Υπερταμείου/Growthfund, που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, με θέμα «Σύγχρονες Συγκοινωνίες και Βιωσιμότητα των Πόλεων».


Ο κ. Οικονόμου στάθηκε αρχικά στα νέα, σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, τα οποία -όπως είπε- αποτελούν πλέον το 1/3 του συνολικού στόλου. Τόνισε, δε, πως είναι μόνο η αρχή και θα ακολουθήσουν αρκετά περισσότερα βήματα και καλύτερα λεωφορεία έως το 2027.

Ο υφυπουργός πρόσθεσε πως «έχουμε τα εργαλεία, τα εκσυγχρονίζουμε, κάνουμε τους συγκοινωνιακούς χάρτες Αττικής και Θεσσαλονίκης, σχεδιάζουμε μια σειρά κινήσεων ώστε να γίνουν αυτά τα μέσα πιο θελκτικά, πιο προσφιλή στους πολίτες. Θα βάλουμε και νυχτερινά λεωφορεία και θα επεκτείνουμε τον χρόνο λειτουργίας του Μετρό το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου. Όλα εκσυγχρονίζονται και θα ζητήσουμε από τους πολίτες να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια».

Συμπλήρωσε, δε, πως η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και του Μετρό «είναι μια τεράστια επένδυση, που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά τις τελευταίες δύο-τρεις δεκαετίες. Δεν έχει επενδύσει ξανά το κράτος τόσα χρήματα για τη δημόσια συγκοινωνία. Είναι ένα τεράστιο στοίχημα και νομίζω θα τα καταφέρουμε».

Ειδικότερα, για την προσπάθεια να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή, ο υφυπουργός είπε: «Όποιος εισηγείται να μην πληρώνουμε εισιτήριο να το πει δημοσίως, αλλά κορόιδα για κάποιους που πληρώνουν και πονηροί που δεν θα πληρώνουν δεν θα υπάρχουν. Θα πληρώνουμε όλοι. Εάν υπάρχει κόμμα ή συλλογικότητα που πιστεύει ότι πρέπει να πάμε στην εποχή του τζάμπα να το πει για να το ακούσουμε».


Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, η εταιρεία μεταφέρει ημερησίως περίπου 800.000 επιβάτες, ενώ τα τελευταία χρόνια καταγράφεται σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης. Όπως είπε, μέσα στο 2023 καταγράφηκε αύξηση κατά 16,5%, ενώ το πρώτο οκτάμηνο του 2024 ήδη προσεγγίζει το 10%, ενώ πρόσθεσε πως η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και έχει αυξήσει τους ελέγχους στη «μάχη» για την καταπολέμηση της εισιτηροδιαφυγής από 150.000 σε 450.000.

Ο διευθύνων σύμβουλος ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, από την πλευρά του, ανέφερε πως όταν παρελήφθη ο στόλος είχε μέσο όρο ηλικίας 19 ετών: «Αυτά ήδη έχουν φύγει στην άκρη και μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχουμε κατά 90% ανανέωση του στόλου», είπε κι εξήγησε πως με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία που κινούνται στους δρόμους της Αθήνας, με τα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου που θα παραληφθούν τον Οκτώβριο και θα βγουν στην κυκλοφορία και με το νέο leasing, από τον Ιούλιο του 2025 «θα έχουμε 950 ολοκαίνουργια λεωφορεία, που θα αλλάξουν το προσφερόμενο προϊόν στον επιβάτη».

Ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), παρουσίασε τα βασικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, λέγοντας πως με την έλευση του Μετρό θα διαμορφωθεί μια νέα εικόνα στο γίγνεσθαι των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΟΣΕ στάθηκε ο Παναγιώτης Μπαλωμένος, διευθύνων σύμβουλος, υπογραμμίζοντας πως επί σειρά ετών έγιναν σημαντικές προσπάθειες και το 87% του χαρτοφυλακίου έχει εγγραφεί στο Κτηματολόγιο.

Τέλος, ο γενικός διευθυντής επικοινωνίας Ομίλου Άκτωρ, Γιώργος Τσαπρούνης, είπε πως όλοι οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πανέτοιμοι, ενώ χαρακτήρισε «κόσμημα, ζωντανό μουσείο» τον σταθμό της Βενιζέλου. «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να νιώθει υπερήφανη, καθώς το Μετρό είναι όχι μόνο ό,τι πιο σύγχρονο, αλλά και ό,τι πιο όμορφο», τόνισε.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *