Ν. Ταχιάος: To Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη – «Έτρεξε» το έργο με πρωτοφανείς ρυθμούς

9 Σεπτεμβρίου 2024, 16:40
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

«Η 30ή Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα αποδοθεί στην πόλη λειτουργικό και ασφαλές», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24, λίγες ώρες μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός: «το Μετρό θα γίνει μία πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια θα είναι μία γιορτή για εκείνη. Το έργο αντιμετωπίστηκε εξ’ αρχής ως πολιτικό υποκείμενο και αυτό ήταν μεγάλο λάθος, παίρνοντας μία έκταση που υπερβαίνει τα όρια της Θεσσαλονίκης. Η πόλη επέτρεψε να χειραγωγηθεί πολιτικά και να εκτεθούμε στην Ευρώπη».

Οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε ο κ. Ταχιάος: «δεν θυμίζουν κλασσικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας. Οι προδιαγραφές είναι μάλλον Βορειοευρωπαϊκές. Θυμίζει περισσότερο το μετρό της Κοπεγχάγης με «άρωμα Μιλάνου», καθώς η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του αποτελεί Ιταλο–γαλλική σύμπραξη», συμπληρώνοντας ότι τα δρομολόγια θα είναι σε ώρα αιχμής κάθε 2,5 λεπτά.

«Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ»

Για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει στα τέλη του 2025. «Είναι θετικό ότι leader της κοινοπραξίας είναι η ΑΚΤΩΡ, μία εταιρεία η οποία τους τελευταίους μήνες απέδειξε ότι είναι απολύτως αξιόπιστη στα χρονοδιαγράμματά της και έχει «τρέξει» το έργο με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου έγινε σε χρόνο ρεκόρ», πρόσθεσε.

Για τη δημιουργία νέας γραμμής ο υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης κατέδειξε ότι η μεγαλύτερη ανάγκη βρίσκεται στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Όμως, η επέκταση αυτή προϋποθέτει πρωτίστως να δοθεί η βασική γραμμή και να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι.

Για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Αναφερόμενος στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας, παρά τα προβλήματα που έχουν προκύψει με δικαστικές προσφυγές στους σταθμούς των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού με το πάρκο Ριζάρη. Όπως τόνισε: «με μετριοπάθεια και σύνεση, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα αυτά», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Χρωστάμε έργα στην Αθήνα».

Κλείνοντας, ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι η κατασκευή του Flyover ήταν απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσει ως επιπλέον διάδρομος πάνω από τον Περιφερειακό, που θα επιτρέψει την ταχύτερη παράκαμψη του κέντρου της πόλης. Εξέφρασε την κατανόησή του για τη δυσφορία που προκαλείται στη Θεσσαλονίκη, συμπληρώνοντας ότι περιορίζεται με την πρόοδο του έργου, ενώ διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί στις 16 Μαΐου του 2027.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι: «για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης είναι αναγκαίο, μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προς το κέντρο, να γίνεται με το Μετρό».

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ReBrain Greece – Ν. Κεραμέως: Η Ελλάδα του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα που άφησαν πίσω τους οι συμπατριώτες μας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη η 5η εκδήλωση

Κυρ. Μητσοτάκης: «Οι έντιμοι αγρότες θα λάβουν στο ακέραιο τις επιδοτήσεις τους – Οι λύσεις έρχονται μέσα από διάλογο»

Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπηση ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε συγκεντρωτικά

Κ. Κυρανάκης: Η ιστορία των τρόλεϊ αξίζει σεβασμό

Μετά τη συνεχή παρουσία 70 και πλέον χρόνων των τρόλεϊ

Στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΕΒΕΑ αύριο ο Ν. Δένδιας για ζητήματα αμυντικής βιομηχανίας

O υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας θα παραστεί αύριο, Δευτέρα

Μ. Χαρακόπουλος: Κανένας «Φραπές» δεν θα μπορεί πλέον να λαμβάνει επιδοτήσεις – Πληρωμές μέχρι τις γιορτές

«Πρέπει πρώτα από όλα να έχουμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας και