Καραμανλής: Στα 2 δισ. ευρώ το συνολικό όφελος από τη νέα σύμβαση Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τη νέα σύμβαση μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και τα οφέλη από αυτή τη συμφωνία παρουσίασε στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της κύρωσής της από την Ολομέλεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.


Πρόκειται ειδικότερα για μία συμφωνία 500 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 10ετίας, εκ των οποίων τα 453 εκατ. ευρώ θα επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο ως επενδύσεις. Μάλιστα με τη ρήτρα ανταποδοτικότητας 80- 20, το Δημόσιο θα παίρνει το 20% τυχόν παραπάνω κερδών. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι με τη νέα συμφωνία διορθώνονται τα κακώς κείμενα της εξαιρετικά προβληματικής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ουσιαστικά έκανε ιδιωτικό ένα κρατικό μονοπώλιο, ενώ η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έρχεται να πάρει πίσω από τον ιδιώτη οφέλη. Αναφέρθηκε επίσης στα σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ, που έχουν δημοπρατηθεί από την κυβέρνηση, μετά από την πολυετή απαξίωση των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Τα αντισταθμιστικά οφέλη
Κατά τη συνεδρίαση, για τη συμφωνία μίλησε και ο βουλευτής Ρεθύμνης της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος ως υφυπουργός Μεταφορών είχε καθοριστικό ρόλο στη διαπραγμάτευση της σύμβασης, γεγονός που αναγνώρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε ότι 50 εκατ. ευρώ το χρόνο έδινε το ελληνικό Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όταν ήταν κρατική εταιρεία και όταν ήταν ιδιωτική εταιρεία, για τις άγονες γραμμές. «Τα έδινε κάθε χρόνο. Έπαιρνε ποτέ πίσω κάτι από αυτό; Ποτέ. Ποτέ πριν δεν υπήρχε ένα αντισταθμιστικό όφελος για τα 50 εκατ. που έδινε το Δημόσιο», πρόσθεσε.

«Να το πω απλά για να το καταλάβουμε. Το ελληνικό Δημόσιο για 10 χρόνια θα δώσει 500 εκατ. ευρώ, θα πάρει πίσω τα 453 εκ ευρώ άμεσα. Και μαζί με τις έμμεσες (επενδύσεις) πλησιάζει τα 2 δισ. σε βάθος 15ετίας. Τι δεν καταλαβαίνουμε», διερωτήθηκε ρητορικά ο κ. Καραμανλής.

«Επομένως ερχόμαστε και διορθώνουμε τα κακώς κείμενα μιας πολύ προβληματικής ιδιωτικοποίησης» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.


Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το 2013 κατηγορούσε δια στόματος κ. Σταθάκη την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι θα ξεπουλούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκ ευρώ. Αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν που το 2017 πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκ ευρώ, δηλαδή πέντε εκ ευρώ λιγότερα από την ετήσια ενίσχυση για την παροχή υπηρεσιών δημοσίων υπηρεσιών, λέγοντας πράγματα που δεν έστεκαν στη λογική δήθεν περί πώλησης μόνο του brandname.

«Τι έκανε στην ουσία ο ΣΥΡΙΖΑ; Και έχει δίκιο εδώ το ΚΚΕ. Πήρε ένα κρατικό μονοπώλιο και το έκανε ιδιωτικό μονοπώλιο», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Σχολίασε επίσης ότι το ΚΚΕ τουλάχιστον είναι ξεκάθαρα αντίθετο στην ιδιωτικοποίηση και θεωρεί ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να είναι κρατικός.

«Διαφωνώ 100%. Αλλά τουλάχιστον είναι συνεπείς στη θέση τους, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά για ξεπούλημα όταν έκανε αυτά που έκανε στο σιδηρόδρομο», πρόσθεσε.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *