Δημήτρης Αναγνώπουλος: Στρατηγικής σημασίας η ισορροπία μεταξύ ολοκλήρωσης βασικού οδικού δικτύου και επενδύσεων σε μέσα σταθερής τροχιάς

23 Σεπτεμβρίου 2025, 16:10
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

«Στρατηγικής σημασίας για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ισορροπία μεταξύ ολοκλήρωσης βασικού οδικού δικτύου και επενδύσεων σε μέσα σταθερής τροχιάς», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος, κατά την έναρξη του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2025).

O κ. Αναγνώπουλος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χαθούν ευρωπαϊκά κονδύλια που αφορούν δημόσιες υποδομές ενώ αναφέρθηκε στα κύρια προβλήματα που οδηγούν σε καθυστερήσεις επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, την απόδοση γης (απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, αρχαιολογία), την πολυπλοκότητα αδειοδοτήσεων, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις έλλειψη συντονισμού.

Όσον αφορά τους μηχανισμούς αντιμετώπισης, ο γενικός γραμματέας τόνισε ότι απαιτείται ολοκληρωμένος σχεδιασμός με χαρτογράφηση πιθανών εμποδίων από την αρχή, αλλά και αναθεώρηση κανονιστικού πλαισίου για ταχύτερη επίλυση θεμάτων. Αναφορά έκανε στη χρήση ψηφιακών εργαλείων, Building Information Modelling (BIM), μητρώα γεφυρών και σηράγγων. Επεσήμανε δε, την ανάγκη συντονισμού μέσω ομάδων έργου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και στη χρήση ψηφιακών μητρώων λειτουργίας & συντήρησης για διαφάνεια και αποτύπωση ευθυνών.

Ο κ. Αναγνώπουλος στην παρέμβασή του ανέλυσε το εθνικό σχέδιο για τις υποδομές την επόμενη δεκαετία και ειδικότερα, δρόμοι και μέσα σταθερής τροχιάς:

Ολοκληρώνονται τα τελευταία μεγάλα οδικά έργα τα προσεχή χρόνια όπως Ε65, ΒΟΑΚ, Πάτρα – Πύργος, Μπράλος – Άμφισσα, Ιωάννινα – Κακαβιά. Κατόπιν, η προτεραιότητα μετατοπίζεται σε περιφερειακά οδικά έργα και παρεμβάσεις για βέλτιστη συνδεσιμότητα και ασφάλεια.

Όσον αφορά τα έργα σταθερής τροχιάς, όπως σημείωσε, υλοποιείται η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας στο πρώτο τμήμα και μετά θα δρομολογηθούν τα επόμενα 4 τμήματα ενώ υπό επεξεργασία είναι και οι επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και προς Γλυφάδα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης και οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά ολοκληρώνονται το 2026.

Στόχος υπογράμμισε είναι να διερευνηθούν οι ανάγκες για νέα έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη μετά την υλοποίηση της βασικής γραμμής Μετρό και της επέκτασης προς Καλαμαριά, και να διαμορφωθεί ένα Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου Μετρό στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο ενός επικαιροποιημένου Σχεδίου Μεταφορών για την πόλη, με χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού 20ετίας το 2040, απαιτείται η εκπόνηση νέας Γενικής Συγκοινωνιακής Μελέτης, της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), η οποία θα προσδιορίσει τις ανάγκες ζήτησης μετακινήσεων και αντίστοιχων έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι η Περιοχή Μελέτης περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και τη γύρω Περιαστική Ζώνη, με συνολικό πληθυσμό που αγγίζει το 1 εκατ. κατοίκους.

Στόχος, όπως είπε ο κ. Αναγνώπουλος, για το Υπουργείο είναι «η υλοποίηση έργων χωρίς αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, έγκαιρη απόδοση στους πολίτες, μακροχρόνια αξία επένδυσης».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Ζωτικής σημασίας για τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ η Βόρεια Ελλάδα

«Η Βόρεια Ελλάδα είναι ζωτικής σημασίας για τη δύναμη και

Διπλωματικές πηγές: «Το ΥΠΕΞ είχε προβεί στις δέουσες ενέργειες για τη λάθος απεικόνιση χάρτη σε εγχειρίδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής»

Το υπουργείο Εξωτερικών είχε διαπιστώσει εγκαίρως ότι στην τελευταία έκδοση

Κυριάκος Μητσοτάκης στο «Athens Policy Dialogues»: «Η Τουρκία δεν μπορεί να μπει στο SAFE όσο υπάρχει το casus belli – Αν βρούμε φυσικό αέριο αλλάζουν τα πάντα» 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στην Άγκυρα στην συζήτηση

Συνάντηση Κυριάκου Πιερρακάκη με πρέσβεις ΕΕ: Η Ευρώπη χρειάζεται επιτάχυνση μεταρρυθμίσεων και δημοσιονομική ισορροπία

Συνάντηση με τους πρέσβεις των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής

Σταύρος Παπασταύρου στο FDD: «Τον Απρίλιο στην Ουάσιγκτον η επόμενη υπουργική συνεδρίαση του σχήματος 3+1»

Η επόμενη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας του σχήματος 3+1 (Ελλάδα,