Για «επικοινωνιακό χειρισμό» σε ό,τι αφορά το ζήτημα λειτουργίας της πυρασφάλειας στη Γραμμή 1 του Μετρό, προσπαθώντας να «αποκρύψει την πραγματικότητα», κατηγορεί την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ το Σωματείο Εργαζομένων Σταθερών Συγκοινωνιών.
Με ανακοίνωση τους οι εργαζόμενοι θέτουν 11 ερωτήματα προς τη διοίκηση σχετικά με τη λειτουργία της πυρασφάλειας στη γραμμή του ΗΣΑΠ και δημοσιεύουν φωτογραφίες που, όπως υποστηρίζουν, δείχνουν πως το σύστημα πυρασφάλειας δεν είναι επαρκές.
«Η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που επιβεβαίωσε με δραματικό τρόπο τις καταγγελίες των εργαζόμενων και η πιο πρόσφατη διάψευση σε “ζωντανή” σύνδεση του υφυπουργού Μεταφορών για την ανύπαρκτη τηλεδιοίκηση στο κρίσιμο τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ, αποδεικνύει ότι μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης και των διοικήσεων των Οργανισμών είναι ο επικοινωνιακός χειρισμός του θέματος.
Σε αυτό το πλαίσιο της απαξίωσης των καταγγελιών των εργαζόμενων, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αντί να δρομολογήσει ουσιαστικές λύσεις για να αποκατασταθούν σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας, που αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι, προσπαθεί με επικοινωνιακές κινήσεις να αποκρύψει την πραγματικότητα. Αυτό έκανε και σήμερα εκδίδοντας Δελτίο Τύπου, για να απαντήσει στις καταγγελίες μας για τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ)» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ. Και θέτει μια σειρά ερωτημάτων στα οποία και περιμένει απαντήσεις.
-Ποιος πιστοποιεί ότι το σύστημα εξαερισμού στον σταθμό της Ομόνοιας είναι σε λειτουργία και μπορεί να γίνει χειρισμός του από το σταθμαρχείο ή το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας;
-Τι ακριβώς έκανε το συνεργείο τεχνικών στον σταθμό της Ομόνοιας που επέσπευσε η εταιρία να στείλει μετά τις καταγγελίες μας;
-Οι εργαζόμενοι λένε ψέματα ή κάποιοι προσπαθούν να κρύψουν κάτω από το «χαλί» τα προβλήματα;
-O κλιματισμός που είναι εκτός λειτουργίας θα είναι διαθέσιμος πριν από το καλοκαίρι; Το περσινό καλοκαίρι λειτουργούσε; Πότε λειτούργησε τελευταία φορά;
-Στους σταθμούς της Γραμμής 1 το σύστημα πυρασφάλειας είναι επαρκές και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες;
-Το σύστημα πυρανίχνευσης λειτουργεί σε όλους τους σταθμούς;
-Υπάρχει πιστοποίηση πυρασφάλειας για όλους τους σταθμούς;
-Υπάρχουν διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκκένωσης συρμού εντός της σήραγγας Μοναστηράκι-Αττική;
-Πότε έγινε η τελευταία άσκηση για θέματα ασφάλειας στη Γραμμή 1;
-Πότε ελέγχθηκαν τελευταία οι έξοδοι κινδύνου;
-Οι πυροσβεστήρες έχουν ελεγχθεί ως προς την ημερομηνία λήξης τους;
Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι αναφέρουν: «Όσον αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα ασφάλειας, που αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου της ΣΤΑΣΥ, οι αριθμοί που επικαλείται απλά επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες μας. Περιμένουμε απαντήσεις! Και καλούμε τη Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να σταματήσει αυτή τη τακτική, να δώσει λύσεις στα προβλήματα και να προασπίσει την ασφάλεια των μεταφορών, γιατί η απάντηση σε όλα δεν είναι…. “φταίει ο σταθμάρχης”».