Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μίλησε για όλα σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα Liberal και στον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Ο υπουργός τόνισε για το σχετικά με το διακύβευμα των επικείμενων εκλογών: «Οι πολιτικοί κρινόμαστε από τα έργα μας, όχι από τα λόγια μας», ενώ, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα, στην απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να απέχει από τις ψηφοφορίες στην Βουλή και να ψηφίσει «παρών» στο μπλόκο της εκλογικής καθόδου του κόμματος του Ηλία Κασιδιάρη, αλλά και για τον μεγάλο σεισμό στην Τουρκία, τονίζοντας πως «Ελλάδα θα πει ανθρωπιά».
Το πραγματικό δίλημμα των εκλογών είναι πρόοδος ή οπισθοχώρηση.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις επικείμενες εκλογές λέγοντας πως το πραγματικό δίλημμα των εκλογών στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν οι ψηφοφόροι στις κάλπες είναι «πρόοδος ή οπισθοχώρηση». Εξέφρασε την βεβαιότητα ότι στις προσεχείς εκλογές οι πολίτες θα επιλέξουν την ουσιαστική και όχι ψευδεπίγραφη πρόοδο. «Εμείς στη ΝΔ αποζητούμε τη σύγκριση. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει την εκτός ορίων πολιτική αντιπαράθεση» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «οι πολίτες ξέρουν ότι η δική μας διακυβέρνηση έβαλε ξανά τα πράγματα σε μια σειρά, ανόρθωσε την οικονομία, γυρίσαμε στην ανάπτυξη, αντιμετωπίσαμε αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και σταθήκαμε όρθιοι, ενισχύσαμε τη διεθνή θέση της χώρας, θωρακίσαμε τα σύνορα μας».
Παράλληλα επισήμανε ότι «δεν τα έχουμε κάνει όλα τέλεια, σίγουρα. Αλλά οι πολίτες σκέφτονται με ποιον αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα, να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της διεθνούς ενεργειακής κρίσης, να απαντήσουμε αν χρειαστεί στην τουρκική προκλητικότητα. Οι πολίτες ξέρουν. Γι’ αυτό και στο ερώτημα Μητσοτάκης ή Τσίπρας, η απάντηση είναι προφανής».
Σχετικά με το νόμο της απλής αναλογικής σημείωσε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε την απλή αναλογική μόνο και μόνο για να την αφήσει πίσω του σαν νάρκη. Άλλωστε, η συνταγή αυτή έρχεται απ’ τα παλιά. Το ίδιο είχε γίνει και το 1989. Γι’ αυτό και η πρώτη κάλπη είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη. Δεν υπάρχουν περιθώρια για χαλαρή ψήφο».
Ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς για τον ιδεολογικό πυρήνα της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι παραμένει σταθερός από την ίδρυσή του κόμματος έως σήμερα και πως διαχρονικά εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα πολιτικών. «Στην πραγματικότητα καλύπτει ένα κενό του πολιτικού μας συστήματος, όχι όμως υπό τη στενή έννοια των παραδοσιακών ετικετών, αλλά υπό το πρίσμα συγκεκριμένων θεμελιωδών αρχών. Είμαστε υπέρ της ελεύθερης αγοράς, αναγνωρίζουμε την αξία και τη σημασία της για την πρόοδο της κοινωνίας μας, ενώ σε καμία περίπτωση δεν ανήκουμε στους αμετανόητους υποστηρικτές του αποτυχημένου μοντέλου ενός υδροκέφαλου κράτος» σημείωσε και υπογράμμισε όμως ότι στον αντίποδα «αναγνωρίζουμε ότι ελεύθερη αγορά, χωρίς κανόνες, δεν μπορεί να υπάρξει. Ο πραγματικός στόχος του φιλελευθερισμού οφείλει να προωθεί τη δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, ώστε να ευνοείται η ευημερία των πολλών και όχι να περιχαρακώνονται τα οφέλη των λίγων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πολίτης θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να κρατήσει τα περισσότερα από αυτά που κερδίζει παράγοντας. Και βέβαια, το κράτος οφείλει να παρεμβαίνει, όταν οι αγορές δεν λειτουργούν, όταν δηλαδή δημιουργούνται φαινόμενα ιδιωτικών μονοπωλίων με στόχο να ευνοηθούν οι λίγοι».
Αναφέρθηκε στα πεπραγμένα της κυβερνητικής θητείας λέγοντας πως ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης με πρωτοφανή συνέπεια επεμβαίνει όπου και όταν χρειάζεται δίνοντας το παράδειγμα των άμεσων πρωτοβουλιών που έλαβε με τη φορολόγηση των υπερκερδών στην αγορά ενέργειας. «Εξισορρόπησε μια στρεβλή αγορά που αν είχε μείνει ανεξέλεγκτη, θα μπορούσαν να επέλθουν εκρηκτικές συνέπειες στην κοινωνία» σημείωσε. Αντίστοιχα ανέφερε άλλο ένα παράδειγμα από το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αφορά το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών, όπου υπήρχε μια κατάσταση χρόνιας υποεπένδυσης σε βαθμό απαξίωσης.
«Πήραμε λοιπόν την απόφαση να προχωρήσαμε χωρίς αγκυλώσεις σε συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα, όπως η εκτέλεση μέρους του μεταφορικού έργου από ιδιώτη πάροχο, αλλά και η προμήθεια νέων λεωφορείων μέσω leasing, χωρίς όμως να διαταράξουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα έχουμε περισσότερα και καλύτερα λεωφορεία στο δρόμο και ταυτόχρονα μικρότερο κόστος για τη λειτουργία τους. Παράλληλα, υπογράψαμε τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με όλους τους Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας, δίνοντας μετά από χρόνια τέλος στο καθεστώς εργασιακής ομηρίας στο οποίο βρίσκονταν οι εργαζόμενοι.
Εν τέλει λοιπόν, οι τελικοί αποδέκτες αυτής της σύμπραξης είναι οι ίδιοι οι πολίτες που απολαμβάνουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες, χωρίς το κράτος να επιβαρύνεται περισσότερο» σημείωσε.
Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τα αεροδρόμια, που το καλοκαίρι λειτουργήσαν υποδειγματικά συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, όταν την ίδια στιγμή οι αερομεταφορές σε όλη την Ευρώπη κατέρρεαν εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων. «Και αυτό γιατί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στήριξε τον κλάδο των αερομεταφορών στη διάρκεια της πανδημίας, ώστε να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα λύσαμε και το ζήτημα με το επίδομα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο μάλιστα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό» υπογράμμισε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι δεν σέβεται τα αποτελέσματα των δημοκρατικών διαδικασιών, όπως έκανε με το δημοψήφισμα
Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να απέχει από τις ψηφοφορίες στην Βουλή ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι «είναι μια κίνηση με το βλέμμα, δυστυχώς, στο χτες και στον πολύ κακό εαυτό του. Με τη δήλωση αποχής από το κοινοβούλιο, επί της ουσίας ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει το αποτέλεσμα της πρότασης δυσπιστίας που οι ίδιοι κατέθεσαν πριν λίγες ημέρες.
Όμως, η αμφισβήτηση του αποτελέσματος μιας απόλυτα δημοκρατικής διαδικασίας, στην πραγματικότητα συνιστά η ίδια εκτροπή από τη κοινοβουλευτική νομιμότητα». Πρόσθεσε δε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι δεν σέβεται τα αποτελέσματα των δημοκρατικών διαδικασιών, όπως έγινε και με το δημοψήφισμα. Όπως έχει επίσης αποδείξει ότι δεν τον ενδιαφέρουν ούτε τα αποτελέσματα της τακτικής που ακολουθεί, όπως δηλαδή συνέβη και το 2015». Διερωτήθηκε μάλιστα όταν ο δημόσιος διάλογος διολισθαίνει επικίνδυνα, με φράσεις όπως «θα επαναφέρουμε τη δημοκρατία είτε με το καλό, είτε με το κακό», που αποσκοπεί εν τέλει αυτή η τακτική. «Ποιος είναι ο κατά ΣΥΡΙΖΑ ορισμός της δημοκρατίας; Σημαίνει μήπως, ότι δεν θα αποδεχτεί το αποτέλεσμα των εκλογών, αν δεν είναι το επιθυμητό; Όταν διατυπώνονται απόψεις ότι η Ελλάδα, δεν έχει δημοκρατία, μήπως τελικά υπονοούν ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να διεξάγει εκλογές; Αυτή είναι η Συριζαϊκή σταυροφορία διάσωσης των θεσμών;» ανέφερε.
Κληθείς να σχολιάσει το «παρών» που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ στο «μπλόκο» στο κόμμα του Η. Κασιδιάρη ο κ. Καραμανλής είπε: «είναι θλιβερό το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ απέφυγε και πάλι με ευτελή προσχήματα την απαιτούμενη πολιτική συναίνεση, απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Και αυτό αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της επιλεκτικής δημοκρατικής του ευαισθησίας. Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι όπως κάποτε ο ΣΥΡΙΖΑ «έκλεινε το μάτι» στην Χρυσή Αυγή, το ίδιο κάνει και με τον Κασσιδιάρη και τους ψηφοφόρους του».
Οι πολιτικοί κρινόμαστε από τα έργα μας κι όχι από τα λόγια μας.
Σχετικά με την πορεία των μεγάλων έργων υποδομής που υλοποιούνται σε όλη την χώρα ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «οι πολιτικοί κρινόμαστε από τα έργα μας, όχι από τα λόγια μας» προσθέτοντας ότι η ΝΔ επιθυμεί την σύγκριση ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τη θέλει γιατί είναι καταλυτική.
Ειδικότερα, σημείωσε ότι: «Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. Μέσα σε 3,5 χρόνια, καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. Και από αυτά, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Ο ΣΥΡΙΖΑ, στη δική του περίοδο, σε 4,5 χρόνια, ξέρετε πόσα έργα συμβασιοποίησε; 800 εκ. ευρώ. Αυτά λέει η σύγκριση. Αυτή είναι η διαφορά μας».
Επισήμανε μάλιστα ότι με σχέδιο και συστηματική δουλειά, «καταφέραμε οι πολίτες πλέον να βλέπουν εργοτάξια σε όλη τη χώρα. Ακόμη και σε έργα που νόμιζαν ότι δεν θα γίνουν ποτέ». Ανέφερε χαρακτηριστικά τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, την πρόοδο που έχει γίνει στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουν και οι χώροι αποδίδονται ξανά στην πόλη, τα εργοτάξια στην Πατρών – Πύργου, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κατακερματίσει για να ευνοήσει συγκεκριμένο εργολάβο και πολλά ακόμη σε όλη τη χώρα. «Σκεφτείτε τις προοπτικές ανάπτυξης και τις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται με όλα αυτά τα έργα. Νέες και νέοι μηχανικοί που είχαν φύγει στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, επιστρέφουν. Το brain drain μετατρέπεται σε brain gain» τόνισε.
Αντίστοιχα αναφερόμενος στις αστικές συγκοινωνίες εξήγησε ότι «στην Αθήνα παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1310. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235, σήμερα έχουμε 460. Αυξήσαμε με ανάταξη τους διαθέσιμους συρμούς Μετρό κατά 19% και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις κατά 2 με 3 λεπτά. Τους επόμενους μήνες ξεκινούν να έρχονται 650 νέα πράσινα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και το πιο σημαντικό: Δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, σε 4,5 χρόνια, ξέρετε πόσα λεωφορεία πήρε; Ούτε ένα! Ξέρετε πόσους συρμούς προσέθεσε; Ούτε έναν! Ξέρετε πόσες προσλήψεις έκανε; Ούτε μία! Το μόνο που αύξησε ήταν η τιμή του εισιτηρίου… Και ήρθαμε εμείς και τη μειώσαμε ξανά. Αυτά λέει η σύγκριση. Αυτή είναι η διαφορά μας».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «από τη μία πλευρά, λοιπόν, εμείς μιλάμε με απτά, συγκεκριμένα έργα. Που με σκληρή και συστηματική δουλειά γίνονται πραγματικότητα. Κι αλλάζουν τη χώρα και την καθημερινότητα των πολιτών. Κι από την άλλη, την ίδια ώρα, στον ΣΥΡΙΖΑ επιδίδονται ακατάσχετα στη μόνη πολιτική που γνωρίζουν: αντιπολιτευτική μιζέρια, λαϊκισμό, τοξική και επικίνδυνη δημαγωγία. Αυτή είναι η διαφορά μας. Όλα αυτά λοιπόν εκτιμώ ότι ασφαλώς και θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην απόφαση των πολιτών. Προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στην ωριμότητα των ψηφοφόρων».
Υλοποιούμε 188 σημαντικά έργα προϋπολογισμού σχεδόν 28 δισ. ευρώ
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σχεδιάζονται και υλοποιούνται 188 σημαντικά έργα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και προϋπολογισμό σχεδόν 28 δισ. ευρώ. Πρόκειται για οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά-αρδευτικά, κτιριακά λιμενικά και έργα αεροπορικών μεταφορών, που “ανοίγουν” 178.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης ετησίως. Κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. «Γιατί πρόκειται για έργα νέας γενιάς, φιλικά προς το περιβάλλον, που καλύπτουν ένα κενό στις μεταφορές στη χώρα μας και ταυτόχρονα βάζουν τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, με την Ελλάδα κόμβο υποδομών, μεταφορών και logistics» δήλωσε και ανέφερε χαρακτηριστικά το «Sea2sea» που έχει προκηρυχθεί και αναμένεται να μπει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών μέσα στην άνοιξη. «Στόχος μας είναι να ξεκινήσει η κατασκευή το 2024. Το σημαντικό αυτό έργο θα συνδέσει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και με το Δούναβη. Θα δημιουργηθεί επομένως μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου. Καταλαβαίνετε τι σημασία έχει αυτό» διευκρίνισε. Παράλληλα ανέφερε την ολοκλήρωση σπουδαίων οδικών έργων στην περιφέρεια, όπως είναι ο ΒΟΑΚ, ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη, ο οδικός άξονας Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, το Μπράλλος – Άμφισσα, το Άκτιο – Αμβρακία, ο Ε65.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι δίνεται μεγάλη έμφαση στα έργα του Μετρό τα οποία όμως «δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, είναι δύσκολα τεχνικά και απαιτούν χρόνο». Ειδικότερα, όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «επιτέλους θα παραδοθεί το Μετρό στους πολίτες, παρά το χρόνο που έκλεψαν από τη συμπρωτεύουσα οι προσφυγές εναντίον του έργου. Ταυτόχρονα, προχωράμε και τις επεκτάσεις του».
Συμπλήρωσε δε ότι η Γραμμή 4 του Μετρό προχωρά, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον και όταν ολοκληρωθεί θα φτάνει κανείς από Ίλιον στο Σύνταγμα σε 20 μόλις λεπτά. «Σε δύο χρόνια εκτιμώ ότι θα είμαστε σε θέση να δημοπρατήσουμε και το νέο κλάδο του Μετρό, που θα συνδέει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης. Και μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια, που θα καλύψει την Κηφισίας μέχρι το “δαχτυλίδι” στην Αττική Οδό. Θα συνεχίσουμε επίσης την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού, αλλά και τα οδικά έργα Αττικής. Όλα αυτά, τμήματα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για να ανασάνει το Λεκανοπέδιο» σχολίασε.
Ελλάδα θα πει Ανθρωπιά
«Είναι από τις φορές που οι λέξεις είναι φτωχές» σχολίασε ο κ. Καραμανλής για τον πρόσφατο σεισμό στην Τουρκία και την Συρία λέγοντας πως πρόκειται για μια συγκλονιστική τραγωδία. «Θεωρώ αυτονόητο ότι σε τέτοιες στιγμές, δεν μπορεί παρά στο μυαλό μας να υπάρχει μόνο μία σκέψη: να συμπαρασταθούμε όπως μπορούμε στους συνανθρώπους μας, στους γείτονές μας, που δοκιμάζονται τόσο σκληρά» συμπλήρωσε επισημαίνοντας ότι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ήταν από τους πρώτους που επικοινώνησαν με την τουρκική κυβέρνηση, ώστε να εκφράσει τη συμπαράσταση του ελληνικού λαού και ανταποκρίθηκε άμεσα με την αποστολή κλιμακίων διάσωσης και ανθρωπιστικής βοήθειας. Πρόσθεσε δε ότι ο Πρωθυπουργός πρωτοστάτησε στις Βρυξέλλες για να τονίσει την ανάγκη περεταίρω Ευρωπαϊκής ενίσχυσης της Τουρκίας σε αυτή τη πολύ δύσκολη συγκυρία και η πρωτοβουλία του αναγνωρίστηκε από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους ηγέτες.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «οι δύο λαοί, δεν έχουν να μοιράσουν τίποτα» και πρόσθεσε ότι «ιδίως σε ανθρώπινο επίπεδο, τίποτε δεν μας χωρίζει και πάρα πολλά μας ενώνουν. Και με αφορμή αυτό το τραγικό γεγονός, ίσως μας δίνεται η ευκαιρία να έρθουμε ξανά πιο κοντά». Δήλωσε περήφανος για τους συμπατριώτες μας που βοηθούν τους γείτονές μας και είναι πραγματικά συγκινητικός ο τρόπος που οι γείτονές μας υποδέχθηκαν τους Έλληνες διασώστες. «Η ανθρωπιά δεν μπαίνει στο ζύγι με κανένα συμφέρον. Στο κάτω-κάτω, έτσι ήμασταν πάντα οι Έλληνες. Αυτό θα πει Ελλάδα. Ανθρωπιά» κατέληξε ο κ Καραμανλής.