Γιατί τα αεροπλάνα θα έχουν πλέον έναν πιλότο.

15 Ιανουαρίου 2022, 11:37
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Εάν κάποιος επιβιβαζόταν σε ένα αεροπλάνο το 1950 και κρυφοκοίταζε προς το πιλοτήριο, θα έβλεπε πέντε άτομα: δύο πιλότους, έναν ασυρματιστή, έναν πλοηγό και έναν μηχανικό πτήσης. 

Με τα χρόνια, όμως, οι τεχνολογικές εξελίξεις μείωσαν την ανάγκη για ένα τόσο πολυπληθές πιλοτήριο, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μόλις δύο άτομα. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου. 

Αυτός ήταν ο κανόνας στον κλάδο της επιβατικής αεροπορίας για περίπου 30 χρόνια. 

Σύντομα, όμως, τα πράγματα θα απλοποιηθούν έτι περισσότερο, καθώς ο συγκυβερνήτης αναμένεται να καταστεί περιττός, αφήνοντας στο πιλοτήριο μόνο τον πιλότο. 

Κάτι που ήδη ισχύει, εδώ και χρόνια, σε μικρότερα αεροπλάνα ή σε στρατιωτικά αεροσκάφη. 

«Η μετάβαση από ένα πιλοτήριο των δύο πιλότων σε ένα πιλοτήριο ενός πιλότου θα είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τη μετάβαση από ένα πιλοτήριο των πέντε ατόμων σε ένα πιλοτήριο των δύο ατόμων» αναφέρεται σε μια πρόσφατη μελέτη της NASA. 

Επομένως, πώς ακριβώς θα γίνει με ασφάλεια και αποτελεσματικό τρόπο αυτή η ριζική αλλαγή; 

  1. Ένας τρόπος είναι να αυξηθεί σημαντικά η αυτοματοποίηση στο πιλοτήριο, με τους υπολογιστές να αναλαμβάνουν μεγαλύτερο φόρτο εργασίας. 
  2. Ένας δεύτερος τρόπος είναι οι ίδιες εργασίες, αντί για το πιλοτήριο, να εκτελούνται από το έδαφος, μέσω της λεγόμενης απομακρυσμένης βοήθειας. 

Η τελευταία προσέγγιση, σύμφωνα με τους ειδικούς, φαίνεται πιο εφικτή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.  

Σε ένα σενάριο εργασίας της NASA, ο πιλότος θα υποστηρίζεται από έναν «σούπερ αποστολέα» στο έδαφος, δηλαδή έναν δεύτερο πιλότο, οι οποίος θα επιβλέπει πολλές διαφορετικές πτήσεις ταυτόχρονα. Αυτός ο «σούπερ αποστολέας», μάλιστα, θα έχει την ικανότητα να ελέγχει πλήρως το αεροπλάνο εξ αποστάσεως, σε περίπτωση που κάτι συμβεί στον πιλότο. 

Μια άλλη επιλογή αφορά τον λεγόμενο «πιλότο του λιμανιού», έναν πιλότο, ο οποίος θα είναι εξειδικευμένος σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ο οποίος θα μπορούσε να προσφέρει βοήθεια σε πολλαπλά αεροπλάνα κατά την απογείωση ή την προσγείωση τους.

Και τι γίνεται με το κόστος;

Η ύπαρξη ενός πιλότου στο αεροσκάφος, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρημάτων για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά μόνο εφόσον οι νέοι χειριστές εδάφους και τα προηγμένα υπολογιστικά συστήματα δεν κοστίζουν περισσότερο.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Νότια Αφρική: 11 νεκροί από επίθεση ενόπλων σε ξενοδοχείο

Αιματηρή επίθεση ενόπλων με 11 νεκρούς σημειώθηκε σε ξενοδοχείο στην

Υδροστρόβιλος έκανε την εμφάνιση του ανοιχτά του Πλαταμώνα

Η κακοκαιρία Byron πλήττει την Ελλάδα και το πέρασμά της

Ελεύθεροι οι τρεις ανήλικοι για τον ξυλοδαρμό 12χρονου συμμαθητή τους – Κατασχέθηκε το κινητό με το βίντεο

Συνελήφθησαν, χθες το μεσημέρι, στην Πάτρα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης

Ο Βέλγος πρωθυπουργός προειδοποιεί: Ρωσική απειλή αιώνιας τιμωρίας αν αγγίξουμε τα παγωμένα κεφάλαια

Η συνέντευξη του Μπαρτ Ντε Βέβερ στην La Libre Belgique

ΕΛΑΣ: Δέκα νεκροί και 610 τραυματίες σε 530 τροχαία τον Νοέμβριο στην Αττική

Δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 610 τραυματίστηκαν (11