Την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η κηδεία του Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα με το Phantom κοντά στην Ανδραβίδα, δήλωσε ο πατέρας του, Κωνσταντίνος Τουρούτσικας.
Σήμερα, οι γονείς του Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα καλούνται για αναγνώριση του γιου τους, μια διαδικασία στην οποία ο πατέρας του Κωνσταντίνος Τουρούτσικας, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, δεν θα παραστεί. «Δεν θέλω να τον θυμάμαι έτσι. Θέλω να τον θυμάμαι όπως ήταν» είπε με σπασμένη τη φωνή τονίζοντας πως στον γιο του «δεν θα άρεσε να τον λένε ήρωα, έλεγε πως ήρωες έχουμε σε καιρό πολέμου», ενώ αποκάλυψε ότι πρότυπο του γιου του ήταν ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης, που σκοτώθηκε στο Αιγαίο στις 23 Μαΐου 2006, έπειτα από λάθος ελιγμό Τούρκου πιλότου.
Επίσης, ανέφερε ότι οι αρχές συνέλεξαν δείγμα DNA ώστε να γίνει η αναγνώριση.
«Όταν ακούσαμε ότι έπεσε αεροπλάνο, από ένστικτο ήξερα ότι είναι ο γιος μου»
Μιλώντας με πόνο για τις στιγμές μετά την πτώση του F-4 Phnatom, ο πατέρας του Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, δήλωσε σήμερα ότι ο γιος του, που ήταν ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, δεν θα ήθελε να τον αποκαλούν «ήρωα» και ζήτησε να σταματήσει ο κόσμος να τον θυμάται με αυτό τον τρόπο.
Σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, ο πατέρας του υποσμηναγού, Κώστας Τουρούτσικας, αναφέρθηκε στις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, οι οποίες ακόμα του είναι άγνωστες και -όπως ανέφερε- είναι το «τελευταίο που θέλει να μάθει».
«Ο Μάριος ήταν ταγμένος να υπηρετήσει την πατρίδα του. Είμαι σίγουρος ότι δεν θα του άρεσε η λέξη ήρωας, εμένα μου έλεγε “πατέρα είμαι πολεμιστής”. Ήταν τόσο ταπεινός που δεν έλεγε το επάγγελμά του», είπε στον ΑΝΤ1 ο πατέρας του πιλότου.
«Το παιδί μου δεν ήταν ήρωας. Αυτοί έκαναν μια άσκηση σε συνθήκες πολέμου, που την είχαν κάνει πολλές φορές, σε αυτήν την άσκηση δεν σκοτώθηκε επειδή είχε αντίπαλο. Σκοτώθηκε επειδή είχε ένα συμβάν. Γι’ αυτό πληρωνόταν. Δεν τον ενδιάφερε να πεθάνει για την πατρίδα του, ήταν η δουλειά του», πρόσθεσε.
«Πήγαινε γελαστός στη δουλειά, σαν να πήγαινε να κάνει κάποιο χόμπι. Το καλοκαίρι που δεν πετούσε, ήταν όλο νεύρα. Και οι συνάδελφοι, του άρεσε, μου το έλεγε», κατέληξε.
Συνεχίζονται και σήμερα οι έρευνες για τον κυβερνήτη
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται με κάθε μέσο οι έρευνες για τον 31χρονο Σμηναγό Στάθη Τσιτλακίδη, τον κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη ανοιχτά της Ανδραβίδας.
Άκαρπες έχουν αποβεί μέχρι αυτή την ώρα οι έρευνες να εντοπιστεί ο Σμηναγός, οι οποίες συνεχίστηκαν και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ σήμερα οι έρευνες αναμένεται να επεκταθούν και στις ακτές.
Εναέρια και πλωτά μέσα «χτενίζουν» τον Κυπαρισσιακό κόλπο 8 ναυτικά μίλια ανοιχτά του Κατάκολου όπου σήμερα επικρατούν καλύτερες καιρικές συνθήκες, ωστόσο αναμένονται ισχυροί άνεμοι που θα δυσχεράνουν το έργο των σωστικών συνεργείων.
Παρόλα αυτά, συνεχίζουν να επιχειρούν δύτες, υποβρύχιο ρομπότ με δυνατότητα να φτάσει μέχρι τα 100 μέτρα βάθους, ενώ επισημαίνεται ότι θα γίνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να βρεθεί ο Σμηναγός.
Εκτιμάται εκεί το σημείο συντριβής, το βάθος της θάλασσας φτάνει έως και τα 1000 μέτρα, ενώ η μορφολογία του βυθού παρουσιάζει μια χαράδρα μήκους άνω των 100 μέτρων.