Ο μεγάλος τελικός της Eurovision για το 2024 ολοκληρώθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας, με μεγάλη νικήτρια την Ελβετία και το Nemo να κατακτά την πρωτιά με το τραγούδι «The Code».
«Το “The Code” αφορά το ταξίδι που ξεκίνησα με τη συνειδητοποίηση ότι δεν είμαι ούτε άνδρας ούτε γυναίκα. Το να βρω τον εαυτό μου ήταν μια μακρά και συχνά δύσκολη διαδικασία για μένα. Αλλά τίποτα δεν με κάνει να αισθάνομαι καλύτερα από την ελευθερία που κέρδισα συνειδητοποιώντας ότι είμαι non-binary» είχε αναφέρει το Nemo.
Δεύτερη βγήκε η Κροατία με τον Baby Lasagna και το τραγούδι «Rim Tim Tagi Dim» που συγκέντρωσε 547 βαθμούς και τρίτη η Ουκρανία με τις Αlyona Αlyona και Jerry Heil να συγκεντρώνουν 453 ψήφους με το τραγούδι τους «Teresa & Maria». Την πεντάδα συμπληρώνουν η Γαλλία και το Ισραήλ.
Στην ενδέκατη θέση ήρθε η Ελλάδα μετά την εντυπωσιακή εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι, η οποία ευχαρίστησε την ΕΡΤ και όλο τον κόσμο για την υποστήριξη που είχε καθ` όλη την διάρκεια της αποστολής.
Η άψογη ερμηνεία, η ευρηματική σκηνική παρουσία, την οποία επιμελήθηκε ο creative director Φωκάς Ευαγγελινός, η χορογραφία και το movement direction που έχει αναλάβει ο Mecnun Giasar (Majnoon), αποτυπώθηκαν στην σκηνή του Malmö Arena.
Η Μαρίνα και οι χορευτές, Huseyin Cetintas, Yasin Ametoglou, Βασίλης Καραγιάννης και Ειρήνη Δαμιανίδου, καθώς και η Ερασμία Μαρκίδη, που τη συνόδευε στα φωνητικά, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στη σκηνή.
Την δέκατη πέμπτη θέση κατέλαβε η Κύπρος με την 17χρονη Silia Καψής και το τραγούδι «Liar».
Από τις στιγμές που ξεχώρισαν ήταν εκείνη κατά την οποία η Charlotte Perrelli, η Carola και η Conchita Wurst εμφανίστηκαν στη σκηνή της αρένας του Μάλμε για να αποδώσουν φόρο τιμής στους ABBA. Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τότε που οι ABBA κέρδισαν τον διαγωνισμό με το «Waterloo».
Εκτός από το αφιέρωμα για τους ABBA στη σκηνή εμφανίστηκε και η περυσινή νικήτρια του διαγωνισμού Loreen.
Στον τελικό συμμετείχαν συνολικά 25 χώρες και όχι 26, αφού η Ολλανδία αποκλείστηκε. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η EBU αναφέρει: «Θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές ότι, σε αντίθεση με ορισμένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης και εικασίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αυτό το περιστατικό δεν αφορούσε κανέναν άλλο ερμηνευτή ή μέλος της αντιπροσωπείας. Διατηρούμε μια πολιτική μηδενικής ανοχής για ανάρμοστη συμπεριφορά στην εκδήλωσή μας και δεσμευόμαστε να παρέχουμε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας για όλο το προσωπικό του Διαγωνισμού. Υπό αυτό το πρίσμα, η συμπεριφορά του Joost Klein προς ένα μέλος της ομάδας θεωρείται ότι παραβιάζει τους κανόνες του Διαγωνισμού».