Στ. Καφούνης από τη Λαμία: Το εμπόριο αποτελεί πρωταγωνιστή στην τοπική ανάπτυξη

10 Νοεμβρίου 2025, 17:30
Χρόνος ανάγνωσης 7 λεπτά

Οι επτά τους δέκα καταναλωτές στη Λαμία πραγματοποιούν διαδικτυακά τις αγορές τους ενώ η συντριπτική πλειοψηφία τους (77%) είναι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης. Το 73% δεν επισκέπτεται συχνά κάποια άλλη πόλη για αγορές ενώ από το 26% που επισκέπτεται άλλες αγορές εκτός Λαμίας η πλειονότητα προτιμάει την Αθήνα (42%) και τη Λάρισα (39%).

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας για τους καταναλωτές στην εμπορική αγορά της Λαμίας που παρουσιάστηκαν στο 1ο Συνέδριο του Εμπορικού Συλλόγου Λαμίας.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, η Λαμία και οι προοπτικές ανάπτυξης της τοπικής εμπορικής αγοράς βρέθηκαν στο επίκεντρο μίας ακόμα στοχευμένης δράσης του Δικτύου της Ελληνικής Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, την Κυριακή 9 Νοεμβρίου.

Στο συνέδριο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης τόνισε ότι «αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα, συνολικά για τη χώρα μας, να μπορέσει η πολιτεία να εκπονήσει ένα εφαρμόσιμο, ρεαλιστικό εθνικό σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης έτσι ώστε να αναζωογονήσει πόλεις όπως η Λαμία» εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «το εμπόριο μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης και στο στάδιο της προετοιμασίας και στη φάση της υλοποίησης». Επιπλέον, σημείωσε: «Το εμπόριο συνδέεται με όλα: τουρισμό, αγροτικό τομέα, μεταποίηση, πολιτισμό. Είναι ο κρίκος που ενώνει ολόκληρη την οικονομική αλυσίδα. Η ανάπτυξη των τοπικών οικοσυστημάτων δεν γίνεται χωρίς ισχυρούς, δραστήριους, σύγχρονους εμπορικούς συλλόγους, γι αυτό και εμείς, μέσα από το Δίκτυο ΕΣΕΕ, στηρίζουμε τέτοιες αξιέπαινες πρωτοβουλίες». Επίσης, υποστήριξε πως «περιοχές που δεν είναι σήμερα στον τουριστικό χάρτη της χώρας, όπως η Λαμία, μπορούν να ωφεληθούν από την πρωτοβουλία Shopping in Greece της ΕΣΕΕ, που διεκδικούμε να στηριχθεί από τα συναρμόδια υπουργεία».

Από την πλευρά του ο διοικητικός διευθυντής του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ Χαράλαμπος Αράχωβας παρουσίασε την Έρευνα Πεδίου για τους καταναλωτές στην εμπορική αγορά της Λαμίας. Στα κύρια ευρήματα της έρευνας αναφέρεται ότι η πόλη παραμένει καθαρά τοπική αγορά. Υποδομές και προσβασιμότητα αναδεικνύονται ως κρίσιμοι τομείς που χρήζουν βελτίωσης, ενώ η Αθήνα και η Λάρισα λειτουργούν ανταγωνιστικά, παρότι οι καταναλωτές δηλώνουν υψηλό βαθμό ικανοποίησης από την εξυπηρέτηση και τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους καταστηματάρχες της πόλης. Παράλληλα, αυξάνεται η χρήση των ασιατικών πλατφορμών, ζήτημα που έχει αναδείξει η ΕΣΕΕ ως μείζονος σημασίας για τη βιωσιμότητα του ελληνικού και ευρωπαϊκού εμπορίου.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λαμίας, Ευάγγελος Δαμακόπουλος τόνισε πως «η Λαμία έχει ισχυρά στοιχεία που, με συνδυασμένες δράσεις φορέων και αγοράς, μπορούν να εξελιχθούν σε πραγματικό πλεονέκτημα για την τοπική οικονομία».

Στο συνέδριο δημιουργήθηκε κι ένα άτυπο συμβούλιο για τη διαμόρφωση προτάσεων αναφορικά με τη θέση του κλάδου του εμπορίου στα αστικά οικοσυστήματα.

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του υποέργου «Σύγχρονες Υπηρεσίες προς τις ΠΜΕ και τις ΜΜΕ του Εμπορίου» και ειδικότερα του Πακέτου Εργασίας 2.1 «Πιλοτικά Συμβούλια Πόλεων», που εντάσσεται στην Πράξη «Κέντρο Καινοτομίας για το Λιανικό Εμπόριο», (κωδικός ΟΠΣ: 6002934), η οποία είναι ενταγμένη στο Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του ΕΣΠΑ 2021-2027 και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ+) και από εθνικούς πόρους.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Προς νέα ρεκόρ η βραχυχρόνια μίσθωση το 2025 – Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς

Ανοδικά κινείται η ελληνική αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης η οποία συνεχίζει

Β. Κορκίδης: Η Ελλάδα θεωρείται πλέον ως μία ιστορία επιτυχίας στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και επιστρέφει δυναμικά στην οικονομική σκηνή

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς συμμετέχει και φέτος με

Πρόωρη αποπληρωμή χρέους: «Ανάσα» στον Κρατικό Προϋπολογισμό – Κέρδος 1,6 δισ. σε τόκους και μήνυμα σταθερότητας στις αγορές

 Πολλαπλά και μετρήσιμα οφέλη θα έχει η χώρα μας από

Αμυντικές επενδύσεις τρισεκατομμυρίων ευρώ μεταμορφώνουν την ευρωπαϊκή οικονομία – Νέα ευκαιρία για την ελληνική αμυντική βιομηχανία

Η Ευρώπη εισέρχεται σε μια περίοδο μεγάλης στρατηγικής και οικονομικής

Η Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές των διεθνών επενδυτών και το 2026

H Ελλάδα θεωρείται πλέον «success story» στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον