ΑΑΔΕ: Μεταβλητή κόστους και στους φορολογικούς ελέγχους


Τον καθορισμό νέων βασικών δεικτών επιδόσεων της ΑΑΔΕ, μεταξύ άλλων και για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων και την καθιέρωση ετήσιας έρευνας ικανοποίησης συναλλασσόμενων με την ΑΑΔΕ θεσπίζει απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.


Συγκεκριμένα, με βάση την απόφαση μπαίνει η διάσταση του κόστους στην όλη διαδικασία. Δηλαδή, οι ετήσιες εισπράξεις από φορολογικούς ελέγχους θα πρέπει να υπερκαλύπτουν το κόστος ελέγχου τουλάχιστον κατά 5 φορές προς 1. Σημειώνεται ότι στο κόστος ελέγχου συμπεριλαμβάνεται τόσο το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων, όσο και οι λοιπές δαπάνες για τη διενέργεια των ελέγχων (πχ καύσιμα για μετακινήσεις, έξοδα διανυκτέρευσης εκτός έδρας κλπ).

Επίσης, ειδική αναφορά γίνεται στον ΦΠΑ, όπου το αποκαλούμενο “κενό” (δηλαδή των δυνητικών εσόδων που εισπράττει το κράτος), θα πρέπει να περιοριστεί στην τετραετία κοντά στο 5% που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από περίπου 10% που βρίσκεται τώρα, εξέλιξη η οποία θα οδηγήσει σε επιπλέον ετήσια έσοδα της τάξης των 2 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το “κενό” είχε ξεπεράσει το 2016 τα 6 δισ ευρώ, με την “τρύπα” να υπολογίζεται στο 29,1%! Έκτοτε, υπήρξε σημαντική βελτίωση με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών και την ψηφιοποίηση διαδικασιών, κι έτσι περιορίστηκαν οι απώλειες στα περίπου 2,1 δισ ευρώ.

Σήμερα οι απώλειες ΦΠΑ υπολογίζονται στο περίπου 10% των δυνητικών εσόδων, ενώ σύμφωνα με το πλάνο του ΥΠΕΘΟ, ως το τέλος της τετραετίας θα πρέπει να έχουμε “φτάσει” το μέσο όρο της ΕΕ, δηλαδή το “κενό” να διαμορφώνεται γύρω στο 5%, δηλαδή, να διασφαλιστεί επιπλέον είσπραξη, σε σχέση με σήμερα, ποσού της τάξης των 2 δισ ευρώ.


Πιο συγκεκριμένα καταγράφεται ο στόχος για:

Σταδιακή κατ’ έτος μείωση του κενού ΦΠΑ (VAT GAP).

-Σταδιακή κατ’ έτος μείωση του κενού φόρου στα καπνικά προϊόντα.

-Οι ετήσιες εισπράξεις από φορολογικούς ελέγχους να υπερκαλύπτουν το κόστος ελέγχου τουλάχιστον κατά 5 φορές.

Σταδιακή κατ’ έτος αύξηση της μέσης εισπραξιμότητας από φορολογικούς ελέγχους ως προς τη βεβαίωση από αυτούς.

Σταδιακή κατ’ έτος μείωση του πλήθους των υποθέσεων φορολογικού ελέγχου για τις οποίες έγινε προσφυγή στη ΔΕΔ ως προς τις συνολικές υποθέσεις που ελέγχθηκαν.

Το 5% του πλήθους των μερικών επιτόπιων ελέγχων πρόληψης του τρέχοντος έτους να διενεργείται σε φορολογούμενους με παραβατική συμπεριφορά.

Το ποσοστό των τελωνειακών ελέγχων δίωξης με διαπίστωση παράβασης ως προς το συνολικό πλήθος των τελωνειακών ελέγχων δίωξης να ανέρχεται σε τουλάχιστον 7%.

Το ποσοστό των εκ των υστέρων ελέγχων από τα Τελωνεία και τις ΕΛΥΤ με διαπίστωση παράβασης ως προς το συνολικό πλήθος των εκ των υστέρων ελέγχων να ανέρχεται σε τουλάχιστον 20%3.

Το ποσοστό των ελέγχων εξαγωγών να κυμαίνεται από 3% έως 5% και το ποσοστό των ελέγχων εισαγωγών από 15% έως 30%.

Σταδιακή αύξηση κατά 1% ετησίως του ποσοστού των εκδοθέντων Δελτίων Χημικής Ανάλυσης εντός 30 ημερολογιακών ημερών.

Το ποσοστό των συμμορφούμενων επιχειρήσεων παρασκευής, χρήσης και διακίνησης χημικών ουσιών και προϊόντων με την ισχύουσα νομοθεσία να ανέρχεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 96% στο σύνολο των ελεγχόμενων επιχειρήσεων, μετά την παρέλευση ενός τριμήνου από τον έλεγχο.

Για σκοπούς μέτρησης του δείκτη “Βελτίωση, κατ’ έτος, του επιπέδου ικανοποίησης των συναλλασσόμενων με την Α.Α.Δ.Ε.”, καθιερώνεται ετήσια έρευνα ικανοποίησης συναλλασσόμενων.

Επίσης στην Απόφαση καταγράφονται τα εξής:

Επίτευξη του ετήσιου στόχου εσόδων (σύμφωνα με το άρθρο 18 ν. 4389/2016) σε ποσοστό 100%.

Σταδιακή κατ’ έτος αύξηση του ποσοστού συνολικών εσόδων Α.Α.Δ.Ε. ως προς το ΑΕΠ.

Το ποσοστό εμπρόθεσμων πληρωμών για Φόρο Εισοδήματος (ΦΠ και ΝΠ), ΦΠΑ και ΕΝΦΙΑ (βάσει δηλώσεων) να ανέρχεται σε τουλάχιστον 85%.

Σταδιακή κατ’ έτος αύξηση του ποσοστού εισπράξεων έναντι πραγματικών ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Βελτίωση, κατ’ έτος, του επιπέδου ικανοποίησης των συναλλασσόμενων με την Α.Α.Δ.Ε., με έτος βάσης τη μέτρηση του 2024.

Αυτοματοποιημένη διεκπεραίωση των αιτημάτων επιστροφής φόρων σε ποσοστό άνω του 95%.

Το ποσοστό των διασαφήσεων που εκκαθαρίζονται μέσα σε μία ώρα στις εισαγωγές και στις εξαγωγές να ανέρχεται σε τουλάχιστον 70%.

Σταδιακή κατ’ έτος αύξηση του ποσοστού των ελεγκτών βεβαίωσης ως προς το συνολικό προσωπικό της Φορολογικής Διοίκησης.

Το ποσοστό εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού να ανέρχεται σε τουλάχιστον 20%.

Σταδιακή κατ’ έτος μείωση των απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Οργανισμού.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *