Πρεμιέρα σήμερα 1 Φεβρουαρίου για τον ενεργειακό διαμεσολαβητή – Πώς λειτουργεί για τους καταναλωτές

1 Φεβρουαρίου 2024, 9:19
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Σε ισχύ τίθεται από σήμερα Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024 από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων ο ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής.


Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.

Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κτλ.

Με βάση τη διαδικασία που έχει θεσμοθετηθεί, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Στο εξής, από το σημείο της απόρριψης θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.

Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτό.

Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:

– Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε

– H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης

– Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.

Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ορίστηκε από την Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ ο αναπληρωτής καθηγητής και μέλος της, κ. Κομνηνός Κόμνιος.


Σημειώνεται πως όλη η διαδικασία προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW στη Μακεδονία έλαβαν οριστική προσφορά σύνδεσης με το δίκτυο

Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί, συνολικής ισχύος 882,4 MW, της MORE, θυγατρικής

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψε η ΡΑΑΕΥ με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Αιγύπτου

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, στην Αθήνα

Αναστάσιος Μάνος (ΔΕΔΔΗΕ) στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: «Πρωτόγνωρη αύξηση των επενδύσεων για την ενίσχυση του δικτύου»

O ρόλος των μπαταριών αποθήκευσης, των διεθνών διασυνδέσεων αλλά και

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας με συνολική ισχύ 1,2 MW

Το δημόσιο δίκτυο φόρτισης της ΔΕΗ blue ενισχύεται σημαντικά με

Ο ΔΕΗ Tour of Hellas «συστήνει» το ποδήλατο σε ολόκληρη την Ελλάδα

Χιλιάδες χαμόγελα, πολύχρωμα ποδήλατα, ενθουσιασμένα παιδιά και γονείς, μουσικές, εκπαίδευση