Επιβεβαιώθηκε και επισήμως η προμήθεια της 4ης φρεγάτας Belharra, καθώς η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) ανακοίνωσε σήμερα την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφών για τον «Θεμιστοκλή».
Όπως ανακοινώθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025, υπεγράφη από τον Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Υποστράτηγο Ιωάννη Μπούρα η 1η τροποποίηση των συμβάσεων 16Β/21 και 17Β/21 που αφορούν στην Προμήθεια 4ης Φρεγάτας τύπου FDI HN Standard 2++, μετά των Υπηρεσιών Εν Συνεχεία Υποστήριξης με την εταιρεία NAVAL Group.
Η σύμβαση προβλέπει ότι η ελληνική συμμετοχή στην κατασκευή θα φτάσει το 25% του προγράμματος.
Είχε προηγηθεί η ψήφιση του σχετικού Σχεδίου Νόμου, το οποίο κατέθεσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, από τη Βουλή των Ελλήνων στις 3/10/2025, όπως και η δημοσίευση του Νόμου 5235/2025 στις 7/10/2025 (ΦΕΚ Α 173).
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είχε συμφωνήσει με τη Γαλλία από το 2021 να προμηθευτεί 3 νέες φρεγάτες Belharra («Κίμων», «Φορμίων» και «Νέαρχος»), αξίας περίπου 3 δισ. ευρώ, με δικαίωμα αγοράς μίας επιπλέον, ώστε να αντικαταστήσει παλαιότερα πλοία που υπηρετούν στο Πολεμικό Ναυτικό για περισσότερα από 30 χρόνια.
Στο ΚΥΣΕΑ στις 17 Σεπτεμβρίου είχε γίνει η παρουσίαση των δυνατοτήτων της 4ης φρεγάτας Belharra που θα φέρει το όνομα «Θεμιστοκλής», η οποία θα έχει τη δυνατότητα να φέρει και βαλλιστικούς πυραύλους.
Η φρεγάτα Belharra
Η Belharra (FDI HN) είναι φρεγάτα πρώτης γραμμής με αποδεδειγμένες δυνατότητες σε όλους τους τομείς μάχης: αντιαεροπορικό, ανθυποβρυχιακό, αντιπλοϊκό καθώς και δυνατότητες κατά στόχων επιφανείας και αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Ευέλικτη και με πολλαπλές δυνατότητες ανάπτυξης, συνδυάζει όλες τις λειτουργίες που της επιτρέπουν να αντιμετωπίζει, αυτόνομα ή ως μέρος στόλου, σύγχρονες και αναδυόμενες απειλές όπως τελευταίας γενιάς υποβρύχια, υπερηχητικούς πυραύλους, κυβερνοεπιθέσεις και πολυεπίπεδες ασύμμετρες απειλές, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Για τον σκοπό αυτό είναι εξοπλισμένη με προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες και επεξεργασίας δεδομένων.
Ικανή να επιχειρεί σε όλα τα θέατρα επιχειρήσεων και να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις του ναυτικού πολέμου, η FDI αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα σύγχρονα πολεμικά ναυτικά, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η συμπαγής της διαμόρφωση και ο μοναδικός σχεδιασμός της την καθιστούν ιδανική για διαφορετικά περιβάλλοντα και δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες σε όλο τον κόσμο (κρύα και θερμά ύδατα, καθώς και αρχιπελαγικές περιοχές ειδικότερα).
Η ικανότητά της να πλέει σε ανοικτές θάλασσες και σε υψηλή θαλασσοταραχή αποδείχθηκε κατά τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές της Amiral Ronarc’h, αλλά και κατά το ταξίδι της προς τον πρώτο της προορισμό στη Λισαβόνα, όπου το πλήρωμα μπόρεσε να επιβεβαιώσει τις επιδόσεις του πλοίου σε κατάσταση θάλασσας 7 στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Επιπλέον, ο σχεδιασμός και τα αυτοματοποιημένα συστήματα που ενσωματώνονται στην FDI επιτρέπουν τη λειτουργία του πλοίου με μικρό αριθμό πληρώματος.
Προσφέρει υψηλό επίπεδο συντήρησης, ο οποίος μειώνει τους χρόνους συντήρησης και βελτιστοποιεί τη διαθεσιμότητα σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Τέλος, όπως όλα τα πλοία και τα συστήματά μας, η FDI έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, εξασφαλίζοντας διαλειτουργικότητα και συνδεσιμότητα μεταξύ των συμμαχικών ναυτικών, καταλήγει η ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας.

