Toyota: H τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία των οδηγών

19 Νοεμβρίου 2023, 15:45
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά

Τα συστήματα ασφάλειας  για τα μελλοντικά αυτοκίνητά της, ετοιμάζει η Toyota σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Έρευνάς της.

To Ινστιτούτο Έρευνας της Toyota (TRI – Toyota Research Institute) παρουσίασε σε εκπροσώπουςτου Τύπου σε εκδήλωση στις ΗΠΑ και στην πίστα Thunderhill Raceway στην Καλιφόρνια, τη δική της οπτική για την αυτόνομη οδήγηση.

Η ομάδα της διαδραστικής οδηγήσης (HID – Human Interactive Driving) του TRI, δεν στοχεύει στη δημιουργία αυτοκινήτων τύπου robot-taxi, αλλά αυτοκίνητα στα οποία ο οδηγός θα συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση, στοχεύοντας στη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.

Αυτή η προσέγγιση της ιαπωνικής εταιρείας προσφέρει και μεγαλύτερη ευχαρίστηση κατά την οδήγηση, αλλά και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, αφού οδηγός θα βλέπει το αυτοκίνητο σαν ένα έξυπνο συνεργάτη.

Παράλληλα, το TRI αποκάλυψε το σύστημα Driving Sensei, που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, ώστε ο οδηγός βελτιώσει στο μέγιστο επίπεδο τις ικανόητές του, οδηγώντας μέσω ενός συνδυασμού οδηγιών μέσω AI (Artificial Intelligence) και υποστήριξης οδήγησης μέσω ΑΙ.

H εκπαίδευση των οδηγών στην οδήγηση με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης είχε τρία στάδια.

Στο πρώτο, το Human Focused Learning εστιάζει στην αποδοχή και κατανόηση από την τεχνολογία των οδηγικών συμπεριφορών, ώστε στη συνέχεια η ΑΙ να υποστηρίξει τους οδηγούς με όσο το δυνατόν πιο φυσικό τρόπο.

Το δεύτερο,  το Drive/Vehicle Performance & Safety, εστιάζει στο συνδυασμό επιδόσεων και ασφάλειας. Οι τυχεροί παρευρισκόμενοι δημοσιογράφοι, είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι την αυτόνομη οδήγηση μίας Toyota Supra που ντρίφταρε, δοκιμάζοντας τα όριά της και ένα πλήρως αυτόνομο Lexus LC500, που απέφευγε μόνο του εμπόδια, ενώ έκανε γρήγορους γύρους στην πίστα. Η ΑΙ με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν δύσκολες καταστάσεις σε πραγματικές συνθήκες, όπως ν’ αντιληφθεί την ύπαρξη «μαύρου πάγου» ή να αποφύγει κάποιον πεζό ή ζώο που μπορεί να πεταχτεί ξαφνικά μπροστά στο αυτοκίνητο.

Στο τρίτο και τελευταίο στάδιο, με την ονομασία Shared Autonomy, οι οδηγοί και η ΑΙ συνεργάζονται γία μια πιο ασφαλή και διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Οι συμμετέχοντες βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του GRIP (Global Research Innovation Platform), ένα πειραματικό αυτοκίνητο του TRI, με τετραδιεύνση και τετρακίνηση με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικά, με τον καθένα να είναι ενσωματωμένο σε κάθε τροχό.

Για να γίνει το εγχείρημα και ο έλεγχος της υπερστροφής και της υποστροφής ακόμα πιο δύσκολο, η οδήγηση έγινε σε τμήμα πάγου, με τους οδηγούς να διορθώνουν συνεχώς με το τιμόνι και το γκάζι, ώστε να παραμείνει σε σταθερή πορεία. Με αυτόν τον τρόπο μάθαιναν και οι οδηγοί πως να σταθεροποιούν το αυτοκίνητο, αλλά και η ΑΙ, τους τρόπους αντίδρασης των οδηγών, ανάλογα την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τον  Αβινάς Μπαλατσαντράν, διευθυντή του TRI, η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να μεταφέρει περισσότερο κόσμο σε περισσότερα μέρη, πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, αρκεί οι άνθρωποι να μην είναι αρνητικοί στις νέες τεχνολογίες και να τις ενσωματώσουν στην καθημερινή οδήγηση.


Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Το υψηλό κόστος επισκευής αποτρέπει τους οδηγούς να συντηρήσουν το αυτοκίνητό τους σε τακτά χρονικά διαστήματα

Το υψηλό κόστος επισκευής και ανταλλακτικών ωθεί τους οδηγούς να

Οι λόγοι που κάνουν τους οδηγούς να οδηγούν γρήγορα

Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 30% των θανάτων από

Επεκτείνεται έως 31 Μαρτίου 2026 το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Επεκτείνεται για τρεις μήνες, έως 31 Μαρτίου 2026, η διάρκεια

Με άνοιγμα σε νέες αγορές αντιδρά η ΚΕΝΟΤΟΜ στην άνοδο των κινεζικών εταιριών ηλεκτρικών οχημάτων

Σε νέες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία, όπου

Κίνα – Τσονγκτάνγκ: Η πόλη που εξειδικεύεται στην παραγωγή ελαστικών σωληνώσεων οχημάτων

Στα περίχωρα της κινεζικής μητρόπολης Τιεντσίν και μακριά από τους