Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη αποτελούν τα περιορισμένα σημεία φόρτισης

19 Μαρτίου 2025, 23:15
Χρόνος ανάγνωσης 5 λεπτά

Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός πόλης είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υγρά καύσιμα, εντούτοις η έλλειψη ταχυφορτιστών δεν βοηθάει την ανάπτυξή της. Αυτό αναφέρει ένα νέο έγγραφο του Κοινωνικού Ιδρύματος Αγοράς (SMF) που επισημαίνει το πρόβλημα, θεωρώντας παράλληλα ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν.

Οι κατασκευαστές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το περίπλοκο και δαπανηρό πλαίσιο κατασκευής στην Ευρώπη. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 370 μοντέλα ηλεκτρικών στην αγορά. Όμως, η απαιτούμενη εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης δεν ταιριάζει με τον ρυθμό χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά χρειάζονται 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 σε όλη την Ευρώπη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάθε χρόνο θα πρέπει να μπαίνουν 210.000 νέα σημεία φόρτισης.

Η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης είναι ένα από τα μέτρα που πρέπει να συμπεριλάβουν τα κράτη μέλη στα σχέδιά τους, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, αλλά και στην επέκταση των κυβερνητικών προγραμμάτων που καθιστούν τα EV πιο προσιτά. Όπως προσδιορίζει το έγγραφο SMF, οι εταιρείες μίσθωσης μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης, συμβάλλοντας στην ελάφρυνση του αρχικού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι εταιρείες μίσθωσης δεν αποτελούν πανάκεια. Ο αντίκτυπος και η αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Απαιτείται μια ευρύτερη, πιο ολοκληρωμένη στρατηγική για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνδυασμό κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και μέτρων ώστε για να διασφαλιστεί η διάδοση της ηλεκτροκίνησης και κατ’ επέκταση η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Το 2026 η Mercedes γιορτάζει 140 χρόνια από τη «γέννηση» του πρώτου αυτοκινήτου της

Το 2026 η Mercedes γιορτάζει 140 χρόνια από τη «γέννηση»

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Το νέο Opel Frontera «σπάει το φράγμα» των 1.000 ταξινομήσεων στην Ελλάδα

Περίπου 1000 νέα Opel Frontera κυκλοφορούν σήμερα στους ελληνικούς δρόμους.

Νέες επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» – Σήμερα θα πιστωθούν συνολικά 1.264.939,29 ευρώ

Σε νέα πληρωμή δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» προχωρά το

Η Piaggio έβαλε το Porter NPE στην πρίζα και έκανε το μοντέλο της και ηλεκτρικό

Η Piaggio έβαλε το Porter NPE στην πρίζα. Ένα από