Ένα από τα σημαντικότερα μέρη του αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Είναι υπεύθυνη για την εκκίνηση του οχήματος και για όλη την ηλεκτρική ενέργεια σε αυτό. Όμως για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως, θα πρέπει να καταλάβουμε πότε η μπαταρία είναι νεκρή ή απλά θέλει φόρτιση. Ειδικά το φθινόπωρο, αλλά και το χειμώνα, που οι παλιές μπαταρίες έχουν πολλές πιθανότητες να μην μπορούν να δώσουν την ανάλογη ενέργεια στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της εκκίνησης.
Μια αποφορτισμένη μπαταρία σημαίνει ότι έχει χαμηλή στάθμη ενέργειας και δεν μπορεί να εκκινήσει το αυτοκίνητο. Αυτή η κατάσταση μπορεί να είναι το αποτέλεσμα ηλεκτρικής απώλειας είτε επειδή ο οδηγός ξέχασε για παράδειγμα αναμμένα τα φώτα ή το ραδιόφωνο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε αυτή την περίπτωση η αιτία είναι γνωστή και λύνεται εύκολα με μια απλή φόρτιση.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά σημάδια, πολλές ημέρες πριν, που ο οδηγός μπορεί να καταλάβει αν η μπαταρία του είναι αποφορτισμένη. Η αργή εκκίνηση του κινητήρα ή η δύσκολη περιστροφή αποτελεί το πρώτο σημάδι ότι η μπαταρία πιθανόν να έχει ξεφορτίσει. Επίσης, εάν οι προβολείς είναι πιο σκοτεινοί από ότι συνήθως ή τρεμοπαίζει η τάση, αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο αποφόρτισης.
Χωρίς καμιά αμφιβολία μια νεκρή μπαταρία δεν ανταποκρίνεται στην μίζα. Δεν μπορεί να προσφέρει καμία περιστροφή στον κινητήρα. Επίσης, βλέποντας ένα φουσκωμένο ή διογκωμένο κουτί είναι σημάδι νεκρής μπαταρίας. Πολλές φορές, κυρίως τις ζεστές ημέρες, υπάρχουν και υγρά από την μπαταρία, γεγονός που σημαίνει ότι η μπαταρία δεν έχει καθόλου ενέργεια. Η οξείδωση στους πόλους είναι ένα άλλο σημάδι παλιάς μπαταρίας.
Οι περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτων έχουν διάρκεια ζωής 3-5 χρόνια. Εάν η μπαταρία βρίσκεται σε αυτό το εύρος ηλικίας ή είναι παλαιότερη, θα πρέπει να έχουμε στο νου μας να την αντικαταστήσουμε πριν μας αφήσει.
Πάντα κατά τη διάρκεια του ελέγχου του αυτοκινήτου θα πρέπει να κάνουμε παράλληλα και έναν οπτικό έλεγχο της μπαταρίας. Αν υπάρχουν σημάδια διάβρωσης, τότε αυτά μπορεί να επηρεάσουν την απόδοσή της. Μια μέτρηση με πολύμετρο μπορεί να δείξει πόσα Volt έχει η μπαταρίας. Μια τιμή μεταξύ 12,4 και 12,7 Volt όταν το αυτοκίνητο είναι σβηστό είναι μια καλή μέτρηση. Εάν η τάση είναι κάτω από 12,4, τότε πρέπει σε πρώτη φάση να την φορτίσουμε και αν παραμείνει χαμηλή να την αντικαταστήσουμε.
Εάν η μπαταρία έχει ξεφορτίσει, τότε το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να την φορτίσουμε είτε μόνοι μας στο σπίτι με έναν φορτιστή, είτε σε έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτου . Είναι καλό μια μπαταρία που μπαίνει στον χειμώνα να είναι καλά φορτισμένη προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες.