Οι χαμηλές θερμοκρασίες ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου

3 Μαρτίου 2025, 11:00
Χρόνος ανάγνωσης 6 λεπτά
www.fridastrom.se

Οι χαμηλές θερμοκρασίες ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου και φέρνουν αλλαγές στη λειτουργία του κινητήρα. Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας. Μέχρι να φθάσει στο επιθυμητό σημείο, ο κινητήρας καίει περισσότερο καύσιμο για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά.

Ο ψυχρότερος αέρας είναι πιο πυκνός, γεγονός που αυξάνει την αντίσταση κατά την οδήγηση. Έτσι στις υψηλές ταχύτητες ο κινητήρας θα πρέπει να δουλεύει περισσότερο, άρα χρειάζεται περισσότερο καύσιμο, για να ξεπεράσει την αντίσταση. Επίσης, η πυκνότητα των μορίων οξυγόνου στο εσωτερικό του κινητήρα τις κρύες ημέρες είναι τέτοια που ανεβάζει την κατανάλωση.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη πίεση. Αυτό αυξάνεται η αντίσταση κύλισης, με παράλληλη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Τον χειμώνα, τα αυτοκίνητα για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν θα χρειαστούν κάποια λεπτά για να ξεθαμπώσουν τα τζάμια, άρα κάποια λεπτά που θα πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρα, μέχρι ο οδηγός να έχει καλή ορατότητα. Επίσης, όταν έχει κρύο και οι διαδρομές είναι σύντομες, ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να φθάσει στην ιδανική του θερμοκρασία. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Σήμερα ο οδηγός δεν χρειάζεται να ζεστάνει το αυτοκίνητό του, όπως γίνονταν κάποιες δεκαετίες πριν. Μπορεί απλά να ξεκινήστε την οδήγηση με ήπιους ρυθμούς οδήγησης, μέχρι ο κινητήρας πάρει την επιθυμητή θερμοκρασία.

Όταν το λάδι και τα άλλα υγρά είναι κρύα, επιβραδύνουν τη λειτουργία του κινητήρα. Κατά συνέπεια, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να επιτευχθεί η ιδανική θερμοκρασία λειτουργία.

Η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει την κατανάλωση του κινητήρα. Η λειτουργία του καλοριφέρ μπορεί να μην απαιτεί τόσο ενέργεια όσο ο κλιματισμός, ωστόσο συμβάλει και αυτό στην αύξηση της κατανάλωσης. Τα θερμαινόμενα καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι και τα τζάμια, οι ανεμιστήρες του καλοριφέρ χρησιμοποιούν ενέργεια, την οποία παίρνουν από την λειτουργία του κινητήρα.

Ο οδηγός για να μπορέσει να μειώσει την κατανάλωση, μπορεί να ενοποιήσει (εφόσον είναι εφικτό) τις μικρές διαδρομές, για να γίνει ένα μεγαλύτερο δρομολόγιο που θα έχει όλες τις διαδρομές. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας θα παραμείνει περισσότερη ώρα στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας, βελτιώνοντας την απόδοση και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Τέλος, η τακτική συντήρηση, όπως η αντικατάσταση λαδιών και φίλτρων, διασφαλίζει την αποδοτική λειτουργία του κινητήρα, ακόμα και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ η σωστή πίεση των ελαστικών θα βελτιώσει, επίσης, την κατανάλωση.


Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

Το smart 5 κατέκτησε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στη Νορβηγία

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό οικογενειακό SUV smart 5 επιλέχθηκε ως

Η ΕΛΤΡΑΚ στέκεται δίπλα στον σύλλογο ΦΛΟΓΑ με πράξεις αλληλεγγύης

Με μια πρωτοβουλία που αναδεικνύει τον κοινωνικό του παλμό, ο

Η Nissan φέρνει την καινοτομία στο Tokyo Auto Salon 2026

Η Nissan στην έκθεση αυτοκινήτου Tokyo Auto Salon 2026 που

Το υψηλό κόστος επισκευής αποτρέπει τους οδηγούς να συντηρήσουν το αυτοκίνητό τους σε τακτά χρονικά διαστήματα

Το υψηλό κόστος επισκευής και ανταλλακτικών ωθεί τους οδηγούς να

Οι λόγοι που κάνουν τους οδηγούς να οδηγούν γρήγορα

Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 30% των θανάτων από