Οδήγηση με βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε – Το φρενάρισμα, η υδρολίσθηση, τα φώτα, τα ελαστικά


Οι έντονες βροχοπτώσεις τους φθινοπωρινούς μήνες δημιουργούν πολλές παγίδες στο οδόστρωμα και με δεδομένh την παρατεταμένη ανομβρία του καλοκαιριού, συνθέτουν μείγμα άσχημων συνθηκών οδήγησης.


Το βασικό στοιχείο επίτευξης της απόλυτης ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποτελούν τα ελαστικά, τα οποία πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση, να έχουν βαθύ πέλμα και μαλακή γόμα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δύσκολες συνθήκες. Παλιά ελαστικά με μικρό πέλμα και μικρή ελαστικότητα, θεωρούνται μη ασφαλή.

Κατά τη διάρκεια της βροχόπτωσης, ο καλύτερος τρόπος να αποφύγει ένας οδηγός την ολίσθηση του αυτοκινήτου του είναι να μειώσει ταχύτητα. Μικρότερη ταχύτητα, σημαίνει καλύτερη πρόσφυση, μεγαλύτερος όγκος απώθησης νερού από το ελαστικό και μεγαλύτερος χρόνος αντίδρασης σε περίπτωση κινδύνου.

Η απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο οδόστρωμα είναι 3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο στεγνό. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να κρατάει μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Λόγω της βροχής, τα παπούτσια του οδηγού θα πρέπει να έχουν σόλα ώστε να μην γλιστρούν από τα πεντάλ, ενώ σε καμία περίπτωση δεν οδηγούμε με παντόφλες.


Καθόλη τη διάρκεια της οδήγησης τα φώτα του αυτοκινήτου πρέπει να είναι αναμμένα, ώστε να εντοπίζεται η θέση του από μακριά. Επίσης, σε πολύ καλή κατάσταση θα πρέπει να είναι και οι υαλοκαθαριστήρες, οι οποίοι υπέστησαν μεγάλη φθορά από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού. Η αλλαγή τους σε περίπτωση φθοράς θα πρέπει να γίνει άμεσα, ώστε να προσφέρει καλή οπτική στον οδηγό.

Σε περίπτωση ολίσθησης κατά τη διάρκεια της βροχόπτωσης, ο οδηγός σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να κάνει απότομες κινήσεις. Απαλό φρένο και απαλές κινήσεις του τιμονιού θα βοηθήσουν την κατάσταση. Θα πρέπει ο οδηγός να εφαρμόσει σταθερή πίεση στα φρένα. Σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης θα πρέπει το τιμόνι να στρίψει από την πλευρά της ολίσθησης.

Η υδρολίσθηση, συμβαίνει όταν ο ρυθμός συσσώρευσης του νερού μπροστά από τα ελαστικά είναι μεγαλύτερος από αυτό που μπορεί να αποβάλει. Η πίεση του νερού αναγκάζει το όχημα να ολισθαίνει πάνω σε ένα λεπτό στρώμα νερού που δημιουργείται ανάμεσα στα ελαστικά και τον δρόμο. Είναι το σημείο όπου μπορεί να χάσει το αυτοκίνητο πλήρως την επαφή του με το δρόμο.

Για να αποφύγει ο οδηγός την υδρολίσθηση θα πρέπει να έχει σωστή πίεση στα ελαστικά, την σωστή ταχύτητα και να οδηγεί αποφεύγοντας τις λεγόμενες λίμνες και τα συσσωρευμένα νερά στο οδόστρωμα. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να οδηγεί πάνω στο ίχνος που αφήνει το προπορευόμενο όχημα.

Κατά τη διάρκεια δυνατής βροχή και με πολύ μικρή ορατότητα, ο οδηγός μπορεί να σταματήσει εκτός δρόμου σε ασφαλές σημείο (καλό είναι να βρει θέση παρκινγκ) μέχρι να τελειώσουν τα ακραία φαινόμενα. Μόλις κοπάσουν οι ακραίες συνθήκες, τότε μπορεί να συνεχίσει, έχοντας στο νου του ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ιδανικό σημείο για στάση, τότε τα φώτα πορείας θα πρέπει να μείνουν αναμμένα, ο οδηγός να παρκάρει όσο πιο άκρη μπορεί και να ενεργοποιήσει τα φώτα κινδύνου (alarm) ώστε να ειδοποιήσει με αυτό τον τρόπο τους υπόλοιπους οδηγούς.

Τέλος, θα πρέπει να μην ξεχνάμε να ελέγχουμε τακτικά τα ελαστικά, την πίεση και την κατάστασή τους. Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε κάποιο πρόβλημα προβαίνουμε άμεσα στην αλλαγή τους. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *