Ένα μοντέλο που διεκδικεί σημαντικό ρόλο στη γκάμα της εταιρείας, το βενζινοκίνητο HS, μας δίνει την ευκαιρία για μια πρώτη γνωριμία με τη νέα MG.
Το HS είναι το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της MG, με τις διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.610 χλστ., 1.876 χλστ. και 1.685 χλστ. αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 145 χλστ.
Το εσωτερικό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του, με την ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα να κερδίζει τον επιβάτη.
Ξεκινώντας από την πίσω σειρά καθισμάτων, οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ.), ενώ υπάρχει και επαρκής «αέρας» για τα κεφάλια τους.
Ολόκληρο το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται με μαλακό αφρώδες πλαστικό, αρκετά ευχάριστο στην αφή, ενώ χαμηλότερα, όπως και στα πάνελ των θυρών, υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις.
Συνολικά η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών συμπεριλαμβάνονται στα συν του HS. Σημειώστε ότι για τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας υπάρχουν συνολικά 64 διαφορετικές αποχρώσεις.
Κεντρικά τοποθετημένη βρίσκεται η οθόνη των 10,1 ιντσών, με εύκολο στην περιήγηση μενού. Υποστηρίζει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και την κάμερα 360ο, η ευκρίνεια της οποίας όμως δεν είναι υψηλή, ειδικά το βράδυ. Πίσω από το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τις κόκκινες ραφές, βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Ο χώρος των αποσκευών, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και ικανοποιεί με τα 463 λίτρα του. Όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.454 λίτρα.
Παράλληλα με το HS, γνωρίσαμε για πρώτη φορά και τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων της MG. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι αρκετά θετικές, καθώς μας έπεισε αρχικά για τη δύναμή του, χάρη στους 162 ίππους (5.500 σ.α.λ.) που παράγει, οι οποίοι κινούν με ευκολία το βενζινοκίνητο HS των 1.535 κιλών.
Έχει πολιτισμένη και σχετικά ελαστική λειτουργία, καλό τράβηγμα από τις 1.700 σ.α.λ., καθώς τότε εμφανίζεται η ροπή των 250 Nm ροπής.
Σε φυσιολογικά επίπεδα για τα δεδομένα οι επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,9 δευτ. και την τελική ταχύτητα στα 190 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες εντός της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο κυμάνθηκε από 8,8 έως 11 λίτρα/100 χλμ.
Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (διατίθεται και με χειροκίνητο 6αρι), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Σημειώνεται ότι το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει και Sport λειτουργία που επηρεάζει την κλιμάκωση, αλλά αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο θόρυβος, ενώ δεν προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με paddles πίσω από το τιμόνι.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, όμως θα θέλαμε το κάθισμα να ρυθμίζεται και χαμηλότερα, ώστε να βολεύει καλύτερα κάποιον με ψηλό ανάστημα. Γρήγορα διαπιστώνεις ότι η μαλακή ανάρτηση εστιάζει κυρίως στην άνεση και όχι στην οδηγική τέρψη, «ρουφώντας» λακκούβες και κακοτεχνίες, ενώ σπάνια αντιδρά πιο «ξερά». Φυσικό επακόλουθο είναι οι λίγο πιο έντονες κλίσεις στις στροφές, αν όμως δεν το παρακάνεις ξεχνώντας το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δε συντρέχει λόγος ανησυχίας.
Τo ΗS είναι ένα οικογενειακό SUV που προσανατολίζεται στην άνεση, στους χώρους και στην πρακτικότητα, έχοντας πλούσιο και σύγχρονο εξοπλισμό, αλλά και άφθονα συστήματα ασφαλείας. Δε θα περάσει απαρατήρητο από τον ανταγωνισμό, κυρίως για την αρχική τιμή του, η οποία στην έκδοση Excite διαμορφώνεται στα 27.900 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο, στην έκδοση Exclusive, ξεκινάει από 31.700 ευρώ.