Mercedes: Η εμβληματική 300 SL Gullwing

Τα 70 χρόνια κλείνει φέτος η 300 SL, ένα από τα θρυλικά μοντέλα που κατασκευάστηκαν ποτέ.


Το 1954 στη Νέα Υόρκη, η Mercedes έκανε την αποκάλυψη της 300 SL που ίσως ούτε η ίδια πίστευε πως θα είχε τόση απήχηση στο κοινό.

Αν και η αγωνιστική 300 SL (W194) ήταν ήδη γνωστή, με σημαντικές νίκες και επιτυχίες, όπως η πρώτη θέση στις 24 ώρες Le Mans του 1952, λίγοι πίστευαν πως η έκδοση δρόμου, θα ήταν εξίσου εντυπωσιακή.

Και πως να μην ήταν αφού διατήρησε το πρωτότυπο για την εποχή άνοιγμα των θυρών, που θυμίζουν φτερά γλάρου, απ’ όπου προήλθε και το προσωνύμιο «Gullwing». Διατήρησε επίσης και τον εξακύλινδρο σε σειρά τρίλιτρο κινητήρα, που ήταν από τους πρώτους με μηχανικό, άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Σαν αποτέλεσμα, η ισχύς έφτανε τους 215 ίππους και χάρη στο χαμηλό βάρος και την εξαιρετική για την εποχή αεροδυναμική του αμαξώματος, η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 250 χλμ./ώρα, καθιστώντας την ένα από ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής, της εποχής.

Λόγω των αγωνιστικών καταβολών, η 300 SL είχε και κάποιες ιδιαιτερότητες. Το σωληνωτό πλαίσιο «επέβαλλε» και υψηλό κατώφλι στις πόρτες, οπότε ήταν μονόδρομος το εντυπωσιακό άνοιγμα των θυρών, καθώς οι κλασικές θα ήταν αδύνατο να τοποθετηθούν.


Επιπροσθέτως, τα παράθυρα δεν άνοιγαν, αλλά απλώς… αφαιρούνταν, με τον εξαερισμό να γίνεται από εισαγωγές στο ταμπλό, όταν ήταν στη θέση τους και το μικρό τριγωνικό κρύσταλλο.

Το δε τιμόνι είχε τη δυνατότητα μετακίνησης, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο εσωτερικό, καθώς το ψηλό κατώφλι σε συνδυασμό με το άνοιγμα των θυρών, δυσχέραινε την είσοδο του οδηγού.

Η παραγωγή της 300 SL Coupe διήρκησε τρία χρόνια, μέσα στα οποία κατασκευάστηκαν 1.400 μονάδες. Το κόστος της τότε έφτανε τα περίπου 7.000 δολάρια ΗΠΑ, ενώ σήμερα, όσες έχουν μείνει αλλάζουν χέρια σε αστρονομικά ποσά και μέσω δημοπρασιών, που φτάνουν και τα 5 εκατ. δολάρια. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *