Η Lancia μετά από χρόνια απουσίας… απραξίας (πλην της Ιταλίας), επέστρεψε στις ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάζοντας τη νέα Ypsilon.
Πολλοί λένε πάντως, ότι η Lancia θα κάνει το απόλυτο comeback και μέσα από την επιστροφή της στα ράλι και δη στο WRC, όπου γράψει το όνομά της με ολόχρυσα γράμματα στο παρελθόν.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα που έκαναν την εμφάνιση τους στις αρχές του έτους, η απόφαση για την επιστροφή της Lancia στο WRC έχει ήδη «κλειδώσει». Το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis φέρεται να έχει δώσει το τελικό ΟΚ για το μεγάλο come back, που φημολογείται πως θα συμβεί τη σεζόν του 2027. Σε ότι αφορά το αγωνιστικό αυτοκίνητο, θα είναι βασισμένο στη νέα Ypsilon και όχι στην θρυλική Delta.
Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η νέα Ypsilon για το WRC θα κατασκευαστεί αρχικά σε χαμηλότερες διαμορφώσεις ράλλυ, βάσει ενός προγράμματος ανάπτυξης που θα ξεκινήσει από φέτος. Σκοπός είναι το 2025 το μοντέλο να είναι έτοιμο, το 2026 να αποτελέσει χρονιά δοκιμών και τη σεζόν του 2027 να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα του WRC. Εκείνη τη χρονιά, άλλωστε προγραμματίζεται να συμβεί η μετάβαση στην επόμενη γενιά των υβριδικών αυτοκινήτων, με τα σημερινά αγωνιστικά Rally 1 να αποσύρονται.
Οι αγωνιστές βλέψεις της Lancia δεν είναι κάτι αιωρούμενο, αφού επιβεβαιώθηκαν λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάιο μέσω της παρουσίασης της Ypsilon Rally4 HF, με σκοπό η μάρκα να συμμετάσχει στην κατηγορία Rally 4.
Μάλιστα, το αγωνιστικό μοντέλο αποκαλύφθηκε «φορώντας» το εμβληματικό… κοστούμι Martini
Η Lancia σε πρόσφατο δελτίο Τύπου δεσμεύτηκε να δώσει περισσότερες πληροφορίες για την Ypsilon Rally4 HF το διήμερο 24-25 Οκτωβρίου. Στο πιο ενδιαφέρον σημείο του δελτίου Τύπου η ιταλική φίρμα υπογραμμίζει ότι «η Ypsilon Rally4 HF είναι μόνο η αρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού» και πως το «Το 2025 θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της Lancia στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με στόχο να αποκαταστήσει την παρουσία της στους σύγχρονους αγώνες αυτοκινήτου» και αυτό φούντωσε τα σενάρια περί επιστροφής της εταιρείας στο WRC.