Τις δυνάμεις τους ένωσαν Lamborghini και Ducati με στόχο να αυξήσουν το επίπεδο προστασίας των μοτοσικλετιστών.
Πώς προσπαθούν να το πετύχουν αυτό; Μέσω τεχνολογιών επικοινωνίας ανάμεσα σε οχήματα (V2V), με ειδική επέκταση όμως, που καλύπτει τις ξεχωριστές ανάγκες των μοτοσικλετιστών. Το σημαντικό έργο αυτό έχει αναλάβει η κοινοπραξία Connected Motorcycle Consortium (CMC), μια διεθνής ένωση κατασκευαστών δίκυκλων, που στοχεύει να συμπεριλάβει τις μοτοσυκλέτες στο μέλλον της συνδεδεμένης κινητικότητας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η CMC ιδρύθηκε το 2016, ενώ την ίδια χρονιά η Ducati έγινε μέλος της.
Αρχικά αντικείμενο μελέτης ήταν η ανάλυση ατυχημάτων μεταξύ μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, ως προς τη συχνότητα και την επικινδυνότητα τραυματισμού για τους αναβάτες. Το συμπέρασμα ήταν ότι πιο επικίνδυνα σενάρια είναι αυτά στα οποία οι μοτοσικλέτες βρίσκονται σε ασαφή θέση, σε σχέση με τα άλλα οχήματα, και όταν οι αναβάτες δεν έχουν επαρκή ορατότητα για το τι συμβαίνει μπροστά τους.
Μια κρίσιμη συνάρτηση αυτής της έρευνας ήταν να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι χρόνοι αντίδρασης, επειδή ο περιορισμός του κινδύνου ατυχήματος εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα προειδοποιηθεί ένα από τα δύο εμπλεκόμενα μέρη. Με ενσωματωμένους αισθητήρες, μοτοσυκλέτες και οχήματα, θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, προειδοποιώντας για επερχόμενο κίνδυνο. Mια πρόσθετη οθόνη στη μοτοσυκλέτα ενημερώνει τον αναβάτη με προειδοποιητικά σήματα.
Όταν η μοτοσυκλέτα πλησιάζει σε διασταύρωση (Intersection Movement Assist), όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη, ενώ ταυτόχρονα φτάνει και ένα αυτοκίνητο. Για να αυξήσει το βαθμό δυσκολίας η Ducati πρόσθεσε ένα σταθερό εμπόδιο, ώστε να κρύψει εντελώς τη θέα της μοτοσικλέτας, τόσο από τον οδηγό του αυτοκινήτου όσο και από τα συστήματα ασφαλείας. Σε αυτή την περίπτωση, εμφανίζεται ένα προειδοποιητικό σήμα στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου για την άφιξη της μοτοσικλέτας, συμβουλεύοντας τον οδηγό να πλησιάσει τη διασταύρωση με μεγαλύτερη προσοχή.
Το επόμενο σενάριο (Left Turn Assist), αφορά μια διασταύρωση, όπου τόσο το αυτοκίνητο όσο και η λιγότερο ορατή μοτοσικλέτα, κινούνται στον κεντρικό δρόμο, αλλά σε αντίθετες κατευθύνσεις και το αυτοκίνητο σκοπεύει να στρίψει αριστερά. Όταν ο οδηγός του αυτοκινήτου βγάλει φλας, τότε θα εμφανιστεί προειδοποίηση για τη μοτοσυκλέτα.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο μοτοσικλετιστής είναι αυτός που βλέπει την προειδοποίηση (Do Not Pass Warning), μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι τόσο το αυτοκίνητο όσο και η μοτοσικλέτα έχουν βγάλει φλας.