Την απόφαση να ενισχύσει τον off-road χαρακτήρα των μοντέλων της προκειμένου να ανταγωνιστεί τους κορυγαίους της κατηγορίας όπως τη Jeep, πήρε η Dacia.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Renault, Laurens van den Acker, εξέφρασε την επιθυμία του η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει «στόχους πέρα από το χαμηλό κόστος».
«Έτσι προέκυψε και το θέμα των off-road,» είπε ο van den Acker. «Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνιστής για την Jeep στην Ευρώπη. Γιατί να μην είναι η Dacia; Δεν υπάρχει καμία εταιρεία που να κατασκευάζει οικονομικά αυτοκίνητα για διαδρομές εκτός δρόμου.
«Η Dacia είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται σε μία πολύ καλή θέση, για τους ανθρώπους που αγαπούν τις off-road εξορμήσεις. Σου δίνει δύο λόγους για να αγοράσεις το αυτοκίνητο, όχι μόνο έναν.»
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή σχεδιασμού, το πρώτο μοντέλο της Dacia που θα υιοθετήσει αυτήν την προσέγγιση θα είναι η επόμενη γενιά του Duster, η οποία θα καταφτάσει το 2024, ως μια πιο στιβαρή έκδοση σε σχέση με την τρέχουσα γενιά.
Θα ακολουθήσει το Bigster, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, ως το μεγαλύτερο και ακριβότερο προϊόν της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Το μέγεθος είναι μεγαλύτερο, όντως, όχι όμως κι η πολυτέλεια,» είπε. «Η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινήσεις να κατασκευάζεις μεγαλύτερα αυτοκίνητα, βρίσκεσαι απέναντι σε άλλους ανταγωνιστές.
«Έτσι, η Dacia θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να είναι αξιόπιστη στο C-segment χωρίς να χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, που είναι φυσικά το χαμηλό κόστος.»