Hyundai-Kia: Νέα τεχνολογία για την αποδοτικότητα των EV

Η Hyundai και η Kia παρουσιάζουν μια νέα τεχνολογία, η οποία θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών τους οχημάτων.


Tο “Active Air Skirt” (AAS), έχει στόχο να ελαχιστοποιήσει την αεροδυναμική αντίσταση, ώστε να εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία στο όχημα.

Στην εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου γίνεται σημαντική προσπάθεια μείωσης στο μέγιστο βαθμό του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd), ο οποίος είναι ο συντελεστής αντίστασης του αέρα που ενεργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση κίνησης του οχήματος.

Οι κορεάτικες εταιρείες εξηγούν επίσης γιατί επιλέχτηκαν δυο πτερύγια μεταξύ του μπροστινού προφυλακτήρα και των τροχών, σε αντίθεση με ένα ενιαίο πάνελ που θα κάλυπτε ολόκληρο το μπροστινό τμήμα. Η απάντηση βρίσκεται στο επίπεδο κάτω τμήμα της πλατφόρμας E-GMP, η οποία έχει αναπτυχθεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, επομένως είναι πιο αποτελεσματικό στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης να καλύπτεται σε υψηλότερες ταχύτητες μόνο το τμήμα του ελαστικού.

Παράλληλα η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης επιδρά στον περιορισμό του αεροδυναμικού θορύβου, ενισχύοντας επίσης τη σταθερότητα του οχήματος. Σημειώνεται ακόμα ότι το ελαστικό υλικό στο κάτω μέρος των πτερυγίων μειώνει τον κίνδυνο σπασίματος σε ενδεχόμενη επαφή με κάποιο αντικείμενο σε υψηλές ταχύτητες, ακόμα και άνω των 200 χλμ./ώρα.


Η εφαρμογή του συστήματος “Active Air Skirt” στο Genesis GV60 έδειξε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) μειώθηκε κατά 0,008, βελτιώνοντας την αντίσταση κατά 2,8%, ενώ εξασφαλίστηκαν 6 χλμ. επιπλέον αυτονομίας.

Η Hyundai και η Kia έχουν υποβάλει αιτήματα για την καταχώρηση της πατέντας τους στη Νότια Κορέα και στις Η.Π.Α, ενώ θα περάσουν το “Active Air Skirt” στη μαζική παραγωγή, μετά από τις απαραίτητες δοκιμές αντοχής και απόδοσης.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *