Hyundai Ioniq 5 N: Ηλεκτρική ρουκέτα με 650 ίππους

Το Ioniq 5 N το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα με τα τεχνολογικά συστήματα που διαθέτει αλλά και να βάλει «φωτιά» με τις εξωφρενικές επιδόσεις του, αποκάλυψε η Hyundai.


Η ανάπτυξη έγινε πάνω στην πλατφόρμα E-GMP του βασικού μοντέλου ωστόσο συνδυάστηκε με την τεχνογνωσία του τμήματος Ν που προέκυψε από τα ηλεκτρικά RM20e, RN22e και φυσικά το Vision 74.

Εξαρχής οι τρεις βασικοί στόχοι του κατασκευαστή ήταν το αυτοκίνητο να διακρίνεται για τη συμπεριφορά του στις στροφές, για τις επιδόσεις του στην πίστα αλλά για να μπορεί να καλύψει τον οδηγό στις καθημερινές μετακινήσεις. Για να το πετύχει το Ioniq 6 N κάλυψε σχεδόν 10.000 km δοκιμών με τα περισσότερα από αυτά να «γράφονται» στο Nurburgring.

Μπορεί όσοι ακούν ηλεκτρικό να… δυσανασχετούν και να μην γοητεύονται με την ιδέα ενός sport αυτοκινήτου που μπαίνει στην πρίζα ωστόσο η Hyundai έβαλε τα δυνατά της για να σβήσει κάθε αμφιβολία. Αρχικά τοποθετήθηκαν 8 εσωτερικά και 2 εξωτερικά ηχεία ώστε το Ioniq 6 N να παράγει έναν τραχύ ήχο που θυμίζει τον δίλιτρο turbo κινητήρα από το Kona N.

Και δεν έμειναν εκεί… Το highlight έρχεται μέσα από το N e-shift, ένα «εικονικό» κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη το οποίο δίνει την αίσθηση στον οδηγό των αλλαγών μέσω της στιγμιαία διακοπής στην παροχή της ροπής. Όπως αναφέρει ο κατασκευαστής τα ανεβάσματα προσφέρουν το επιθυμητό τράνταγμα του οχήματος ενώ στα κατεβάσματα ακούγονται τα σκασίματα από τα ηχεία!


Η δύναμη προέρχεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι τοποθετημένοι στους άξονες και περνούν την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η συνολική δύναμη τρομάζει και αγγίζει τους 650 PS και τα 740 Nm ροπής με ενεργοποιημένο το N Grin Boost που διαρκεί 10 sec. και μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ηλεκτρική ρουκέτα. Χωρίς αυτό έχουμε 609… ταπεινούς ίππους.

Το 0-100 km/h έρχεται σε 3,5 sec. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 km/h. Η τροφοδοσία των δύο ηλεκτροκινητήρων γίνεται από ένα σύστημα μπαταριών τέταρτης γενιάς με ενεργειακή χωρητικότητα 84 kWh ενώ υποστηρίζεται φόρτιση 800V που μπορεί να την γεμίσει από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 18 λεπτά. Οι Κορεάτες δεν ανακοίνωσαν κανένα στοιχείο για την αυτονομία οπότε αναμένουμε να το κάνουν κάποια στιγμή τους επόμενους μήνες.

Το αυτοκίνητο «πατάει» σε σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών ενώ τα ελαστικά είναι Pirelli P Zero Elect 275/35ZR-21. Προφανώς για να σταματήσει ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο απατείται αρκετή δουλειά την οποία έχουν αναλάβει να φέρουν εις πέρας αρχικά οι τετραπίστονες μπροστινές δαγκάνες και ο αεριζόμενος δίσκος των 15,7 ιντσών. Στο πίσω μέρος είναι μονοπίστονες και ο δίσκος είναι 14,2 ιντσών.

Η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή και στο εσωτερικό όπου την παράσταση την κλέβει το γεμάτο κουμπιά τιμόνι μέσα από τα οποία το αυτοκίνητο ρυθμίζεται στα γούστα του οδηγού και στον τρόπο που θέλει να κινηθεί. Τα γνωστά bucket καθίσματα της σειράς Ν είναι εκεί για να στηρίξουν τους επιβάτες στις γωνίες ενώ οι επιφάνειες καλύπτονται με μικροσουέτ.

Το Hyundai Ioniq 5 N αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2024 και θα είναι διαθέσιμο με 10 χρώματα αμαξώματος μεταξύ των οποίων θα βρούμε το παραδοσιακό μπλε της σειράς αλλά και διάφορους ματ χρωματισμούς που θα απογειώσουν την εικόνα του. Όσο για την τιμή του θα πρέπει να περιμένουμε το λανσάρισμα για να μάθουμε τις λεπτομέρειες.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *