Ο σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ο Μαξ Φερστάπεν να αλλάξει κινητήρα ενόψει του κυριακάτικου (3/11) γκραν πρι της Formula 1 στο Σάο Πάουλο, με αποτέλεσμα ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής να τιμωρηθεί με ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
Ο Ολλανδός οδηγός της αυστριακής ομάδας αντιμετώπισε στη διάρκεια του τριημέρου του μεξικανικού γκραν πρι θέματα που σχετίζονταν με τον κινητήρα. Την Παρασκευή δεν «έτρεξε» πολύ στα ελεύθερα δοκιμαστικά, με τους ανθρώπους της Red Bull να επιλέγουν να του αλλάξουν κινητήρα ενόψει της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου. Ο Φερστάπεν πήρε έναν παλιότερο κινητήρα από τη «δεξαμενή» που έχει στην διάθεσή του, προκειμένου να αποφύγει ποινή θέσεων στην εκκίνηση στο σιρκουί “Autodromo Hermanos Rodriguez”, ωστόσο αυτή η παλιότερη μονάδα ισχύος άφησε τον Ολλανδό με ένα σημαντικό έλλειμα ισχύος.
Τα στοιχεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) από την καταγραφή της τελικής ταχύτητας των μονοθεσίων αποκάλυψαν ότι ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν 2 χιλιόμετρα/ώρα πιο αργός από τον Μεξικανό «ομόσταυλό» του, Σέρχιο Πέρες, πριν από τη ζώνη του DRS στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στο Μεξικό.
Ο ίδιος ο Φερστάπεν ακούστηκε να εκφράζει παράπονα για την απόδοση του κινητήρα του, καθώς δεχόταν «επίθεση» από τον -μετέπειτα νικητή του αγώνα- Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, ενώ βρέθηκε στην πρωτοπορία στους πρώτους γύρους του γκραν πρι, ωστόσο, σε συνδυασμό με τις δύο ποινές δέκα δευτερολέπτων που του επιβλήθηκαν, τερμάτισε τελικά έκτος.
Μιλώντας στο αυστριακό ORF, ο Μάρκο άφησε να εννοηθεί ότι ο Φερστάπεν είναι πιθανό να πάρει ποινή για αλλαγή κινητήρα στη Βραζιλία, όπου η απώλεια θέσεων στην εκκίνηση θεωρείται λιγότερο «σοβαρή», λόγω της ευκολίας με την οποία μπορεί να προσπεράσει κάποιος οδηγός στην πίστα του Ιντερλάγκος. Συγκεκριμένα, ο 81 ετών Αυστριακός δήλωσε: «Ο κινητήρας που είχαμε εκεί (σ.σ. για το γκραν πρι του Μεξικού) δεν προοριζόταν πλέον για τον αγώνα. Και όσο παλιώνει ένας κινητήρας, τόσο μειώνεται η απόδοσή του.
Η ποινή θα ήταν πέντε θέσεις. Αυτό δεν θα ήταν τόσο σοβαρό στη Βραζιλία, για παράδειγμα, όπου μπορείς να προσπεράσεις σχετικά εύκολα. Αλλά είδαμε ότι χάναμε 3-8 χιλιόμετρα/ώρα στις ευθείες».
Βάσει των κανονισμών που ισχύουν για το τωρινό format του σπριντ, εάν επιβεβαιωθεί, η ποινή θέσεων στην εκκίνηση του Φερστάπεν στη Βραζιλία θα ισχύσει μόνο για το γκραν πρι της Κυριακής.