Η δεύτερη γενιά του Ford Raptor αφίχθηκε στη χώρα μας και η πρώτη δοκιμή μαζί του μας εντυπωσίασε πραγματικά.
Δε μπορείτε να φανταστείτε τι κάνει το αυτοκίνητο. Από που περνάει, και πως περνάει. Χαντάκια, ποτάμια, βράχια, αυλάκια, παντού.
Ακόμα και έτσι λασπωμένο μαγνητίζει τα βλέμματα.
Όχι επειδή η σιλουέτα έχει καλυφθεί με τα χαρακτηριστικά της περιπέτειας, αλλά λόγω των πληθωρικών διαστάσεων.
Ξεπερνάει κατά πολύ την έννοια του «αγροτικού», καθώς μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα premium μοντέλο σε έκδοση pick-up.
Είναι μια κατηγορία μόνο του.
Αλλά τα λόγια περιττεύουν όταν το οδηγήσετε.
Στα πολύ δύσκολα το λόγο έχει το Trailer Control, το επιλέγεις σε συνδυασμό με το κλείδωμα των διαφορικών (μπροστινό, μεσαίο, πίσω), κρατάς μόνο το τιμόνι, παρακολουθείς την πορεία μπροστά σου μέσα από την κάμερα και αυτό σκαρφαλώνει μόνο του -χωρίς να πατάς γκάζι, κατηφορίζει μόνο του, χωρίς να πατάς φρένο και τρελαίνεσαι για τις δυνατότητές του.
Φυσικά είναι φτιαγμένο για τέτοιες καταστάσεις με ακόμα πιο ενισχυμένο σασί από το Raptor πρώτης γενιάς και αναρτήσεις -FOX-που μεταμορφώνουν το ανάγλυφο του δρόμου σε μαγικό χαλί.
Και επειδή με το Raptor δεν είσαι σε καθημερινή βάση με τον μανδύα του εξερευνητή, αν και δύσκολο και για την πόλη λόγω των εξωτερικών διαστάσεων, το αυτοκίνητο το απολαμβάνεις και αλλιώς καθώς μετατρέπεται σε αίθουσα μουσικής.
Το Hi-Fi φέρει την υπογραφή της B&O με τα 8 ηχεία.
Και παρά το γεγονός ότι φέρει θηριώδη ελαστικά, διαστάσεων 285/70-17 αλλά και πλούσιες εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 5,38/2,03/1,92 χλστ. στο εσωτερικό δεν περνούν αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Ακόμα και στην Εθνική οδό μόνο από την ένδειξη του κοντέρ γινόταν αντιληπτά τα χλμ.
Παρά το γεγονός ότι η καρότσα ήταν άδεια (γεμάτη και σύμφωνα με το βάρος που αναφέρει ο κατασκευαστής πρέπει να δεις τη συμπεριφορά ενός pick-up) εντούτοις το αυτοκίνητο έμοιαζε στο δρόμο σαν ένα μεγάλο SUV με σπορ χαρακτηριστικά.
Και το Raptor προσφέρει και αυτό.
Το πορτοκαλί των φωτογραφιών έφερε τον twin-turbo κινητήρα τεχνολογίας EcoBoost, V6, 3λίτρων (υπάρχει και έκδοση diesel με 2λιτρο μοτέρ EcoBlue 210 ίππων με ροπή 500 Nm) απόδοσης 292 ίππων με ροπή 491 γρ./χλμ. με 7 επιλογές στο οδηγικό μενού.
- Normal: Για καθημερινή χρήση
- Sport: Για σπορ οδήγηση
- Slippery: Για ολισθηρά εδάφη
- Mud/Ruts: Για λάσπες και αυλάκια
- Rock Crawl: Για εδάφη βραχώδη
- Sand: Για αμμώδη εδάφη
- Baja: Για όταν θέλετε να «βγάλετε» τον αγωνιστικό σας χαρακτήρα.
To κιβώτιο είναι αυτόματο 10 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) με 4 επιλογές μετάδοσης κίνησης: 2H, 4A, 4H, 4L, που όποια επιλογή και αν επιλέξετε ένας πολύ ωραίος ήχος-εάν έχετε ανοικτά τα παράθυρα-θα σας συντροφεύει.
Στην άσφαλτο η ιδανική επιλογή είναι η 2Η, 2κίνητο δηλαδή που «ελευθερώνει» και το τιμόνι σε ο,τι έχει να κάνει με τον κύκλο στροφής.
Ως 4κίνητο η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και όταν αρχίζουν να ολισθαίνουν, ροπή μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς έως 50%.
Στους προφυλακτήρες, μπροστά-πίσω υπάρχουν από δύο γάντζους, ώστε να τραβήξετε τον κορμό που έχει πέσει από τη βαρυχειμωνιά, έχοντας φράξει τον δρόμο.
Στο εσωτερικό η Ford έχει αντιμετωπίσει το Raptor σαν ένα πολυτελές SUV.
Προσεγμένα υλικά, φαρδιές αναπαυτικές δερμάτινες θέσεις για τέσσερις, δερμάτινο τιμόνι σωστής διαμέτρου, ηλεκτρικές ευκολίες, ψηφιακό ταμπλό.
Το καντράν είναι 12,4 ιντσών και η οθόνη αφής 12 ιντσών με πολύ καλά γραφικά.
Στη διάθεση του οδηγού κάμερα 360ο , διζωνικός κλιματισμός, επαγωγική φόρτιση smartphones, παροχές-πρίζες 400 Watt-θύρες USB.
Εξωτερικά το ανανεωμένο Raport φέρει νέα μάσκα, καπό, προβολείς Matrix Led και φώτα ημέρα Led με τέτοια σχεδίαση που σκιαγραφούν το πλάτος του αυτοκινήτου.
Να αναφέρουμε και αυτό. Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί εάν τα pick-up είναι παράνομα ή όχι με κάλυμμα στην καρότσα, ο νέος νόμος που ισχύει αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το κάθε pick-up που φέρει κάλυμμα έως το ύψος της καρότσας δεν είναι παράνομα.
Η Ford Motor Ελλάς μαζί με το αυτοκίνητο δίνει και ένα αντίγραφο του νέου νόμου στον ιδιοκτήτη.
Οι τιμές ξεκινούν από 72.336 ευρώ.