Η Dodge δουλεύει πυρετωδώς για να ρίξει στην αγορά τα πρώτα ηλεκτρικά Charger Daytona με solid state μπαταρίες έως το 2026, σε συνεργασία με την εταιρεία Factorial.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Stellantis, της μητρικής εταιρείας της Dodge, τα πρωτότυπα Charger Daytona EV θα είναι τα πρώτα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν αυτή την καινοτόμο τεχνολογία σε δημόσιες δοκιμές.
Οι στερεού τύπου (solid state) μπαταρίες διαφέρουν σημαντικά από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, χρησιμοποιούν στερεάς μορφής, κάτι που επιτρέπει την ενσωμάτωση πιο ισχυρών ανόδιων, οδηγώντας σε υψηλότερες ενεργειακές πυκνότητες.
Οι μπαταρίες της Factorial, για παράδειγμα, μπορούν να φτάσουν έως 390 Wh/kg, ενώ οι μπαταρίες pouch cells της GM προσφέρουν περίπου 280 Wh/kg.
Η Factorial θεωρείται μία από τις κορυφαίες εταιρείες στην ανάπτυξη στερεών μπαταριών, μαζί με άλλες όπως η QuantumScape, η οποία συνεργάζεται με τη Volkswagen, και η Solid Power, που έχει συμφωνίες με τη Ford και την BMW.
Παρά το γεγονός ότι η BMW φημολογείται ότι ετοιμάζει ένα δοκιμαστικό όχημα με στερεές μπαταρίες της Solid Power, δεν έχουν υπάρξει σημαντικές εξελίξεις από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Αντιθέτως, η Dodge φαίνεται να ηγείται στον τομέα, με τα πρωτότυπα Charger Daytona να είναι έτοιμα για δημόσιες δοκιμές.
Οι λεπτομέρειες για τις μπαταρίες που θα ενσωματωθούν στα Charger Daytona παραμένουν περιορισμένες, αλλά γνωρίζουμε ότι η Factorial παράγει κυψέλες 100 Ah, οι οποίες πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν στα πειραματικά οχήματα.
Προς το παρόν, τα νέα ηλεκτρικά Charger Daytona αναμένεται να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, αποτελώντας τα πρώτα πρωτότυπα muscle cars που θα χρησιμοποιήσουν στερεές μπαταρίες, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση.