Η νέα BMW M 1000 XR είναι μια η σπορ μοτοσικλέτα μεγάλων αποστάσεων που σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στις υψηλότερες απαιτήσεις, από δυναμική οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους μέχρι μεγάλα ταξίδια τουρισμού και αγώνες.
«Η M XR είναι το τρίτο μοντέλο M της BMW Motorrad . Βασισμένη στις τρέχουσες S 1000 XR και S 1000 RR , η προϊοντική ουσία της M 1000 XR – M XR εν συντομία – ικανοποιεί τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας σπορ μοτοσικλέτας μεγάλων αποστάσεων. Η δυναμική οδήγηση μιλά από μόνη της, τόσο στους επαρχιακούς δρόμους και τις πίστες όσο και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων».
Με ισχύ 148 kW (201 hp), απόβαρο κατά το πρότυπο DIN μόλις 223 kg και τεχνολογία ανάρτησης και αεροδυναμική σχεδιασμένες τόσο για σπορ οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων όσο και για γρήγορους γύρους στην πίστα, η νέα M XR – ως ο ελαφρύτερος εκπρόσωπος της κατηγορίας crossover – ανοίγει νέες δυνατότητες δυναμικής οδήγησης που μέχρι πρότινος προορίζονταν για καθαρόαιμα superbikes.
Ο ισχυρός 4κύλινδρος κινητήρας της M XR βασίζεται σε εκείνον της RR . Υψηλότερη μέγιστη ισχύς και ροπή, και αυξημένη επιτάχυνση και ελκτική πρόσφυση χάρη στις κοντύτερες σχέσεις και τελική μετάδοση για απαράμιλλη οδηγική απόλαυση σε επαρχιακούς δρόμους και πίστες.
Η νέα M XR διαθέτει έναν τροποποιημένο υδρόψυκτο 4κύλινδρο, εν σειρά κινητήρα που βασίζεται στη μονάδα ισχύος της S 1000 RR. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 148 kW (201 hp) στις 12.750 σαλ., υψηλότερη κατά 23 kW (31 hp) σε σχέση με τη νέα S 1000 XR. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm αποδίδεται στις 11.000 σαλ. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα της M XR είναι 14.600 σαλ.
Η αυξημένη ισχύς στον πίσω τροχό σε όλες τις σχέσεις υποστηρίζεται από μια κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης μέσω της χρήσης ενός γραναζιού με 47 πλέον δόντια (S 1000 XR: 45 δόντια). Επιπλέον, η 4η, 5η και 6η σχέση είναι τώρα κοντύτερες σε σύγκριση με εκείνες της S 1000 XR, γεγονός που ωφελεί επίσης την πρόσφυση στον πίσω τροχό, την ελκτική δύναμη και την επιτάχυνση.
Εκτός από την τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης, η αεροδυναμική αποτέλεσε επίσης βασική προτεραιότητα στη φάση εξέλιξης της M XR. Η νέα M XR απέκτησε winglets στην περιοχή των εμπρός πλαϊνών πάνελ με στόχο την επίτευξη ακόμα ταχύτερων χρόνων στην πίστα και την καλύτερη δυνατή σταθερότητα οδήγησης στις υψηλές ταχύτητες. Από τα 100 km/h περίπου, αυξάνουν το φορτίο που ασκείται στον εμπρός τροχό χάρη στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη που παράγεται και φτάνει τα περίπου 12 kg στα 220 km/h.
Το πλαίσιο είναι διαμορφωμένο για οδήγηση προσανατολισμένη στις επιδόσεις σε επαρχιακούς δρόμους και πίστες με σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Απόσβεσης ( Dynamic Damping Control – DDC ), ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού, μηχανουργικά κατεργασμένο αποστάτη τιμονιού και σωληνωτό τιμόνι προσανατολισμένο ακόμα περισσότερο προς τα εμπρός και χαραγμένη με λέιζερ επιγραφή “ BMW M XR “.
Η ανάρτηση και το πλαίσιο της νέας M XR βασίζονται στην S 1000 XR, με το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας ως κεντρικό στοιχείο. Η M XR διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο σωλήνα 45 mm μπροστά και ένθετα κλειστού τύπου με ξεχωριστά συστήματα διαχωρισμού εμβόλων/κυλίνδρων. Ένα ακόμα νέο στοιχείο της M XR είναι η πρόσθετη δυνατότητα ρύθμισης της βάσης ελατηρίου του πιρουνιού σε συνδυασμό με το στάνταρ γόνατο ανάρτησης Dynamic Damping Control (DDC).
Μετά την M 1000 RR και την M 1000 R, η νέα M XR είναι η τρίτη μοτοσικλέτα BMW που διαθέτει σύστημα φρένων M, τα οποία βασίζονται στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από τα αγωνιστικά φρένα των εργοστασιακών μοτοσυκλετών της BMW Motorrad στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Οι δαγκάνες των φρένων M φέρουν μπλε ανοδιωμένη επίστρωση σε συνδυασμό με το διάσημο λογότυπο M.
Η νέα M XR διαθέτει ήδη στο βασικό της εξοπλισμό πολύ ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου. Οι αποκλειστικές ζάντες M Carbon που αποτελούν μέρος του πακέτου M Competition διατίθενται με νέας σχεδίασης λωρίδες στη στεφάνη.
Ο πίνακας οργάνων της νέας M XR είναι αντίστοιχη σε σχεδίαση με εκείνον της M RR και προσφέρει επίσης το M start-up animation. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το μεγαλύτερο εύρος της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου. Προαιρετικά, μπορεί να παρέχεται ένα ολοκληρωμένο υλικό δεδομένων για τη χρήση του M GPS Laptrigger και του M GPS Datalogger (γνήσια αξεσουάρ BMW Motorrad) μέσω ενός κωδικού ξεκλειδώματος και της διεπαφής OBD του πίνακα οργάνων.
Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4χρονος, τετρακύλινδρος, υδρόψυκτος
Κυβισμός: 999 κ.εκ.
Τροφοδοσία καυσίμου: Ψεκασμός
Μίζα: Ηλεκτρική
Μέγιστη ισχύς: 201 ίπποι στις 12.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 113 Nm στις 11.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: 6 ταχύτητες (περιλαμβάνεται το QuickShifter)
Ανάρτηση εμπρός: Ανεστραμμένη ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη 45mm
Διαδρομή εμπρός ανάρτησης: 138 χιλιοστά
Ανάρτηση πίσω: Monoshock ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 138 χιλιοστά
Φρένα εμπρός: 2x 320 χιλ. δίσκοι, τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες
Φρένα πίσω: 1x 220 χιλ. δίσκος, διπίστονη δαγκάνα
Τροχός εμπρός: 17”
Ελαστικό εμπρός: 120/70/17
Τροχός πίσω: 17”
Ελαστικό πίσω: 200/55/17
Ύψος σέλας: 850 χιλιοστά
Βάρος (γεμάτο): 223 κιλά
Ρεζερβουάρ: 20 λίτρα
Τιμή: από 27.800€