Alfa Romeo Stelvio: Ηλεκτρική, αλλά και με βενζινοκίνητη έκδοση


Η νέα Alfa Romeo Stelvio θα είnαι ηλεκτρική, αλλά η μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, δείχνει να αποφάσισε να βγάλει και έκδοση με θερμικό κινητήρα.


Η νέα Stelvio, αν και οι πρώτες πληροφορίες την ήθελαν αμιγώς ηλεκτρική, θα έχει μια διαφορετική προσέγγιση. Θα είναι πρωτίστως ηλεκτρική. Στη «γλώσσα» των κατασκευαστών, αυτό σημαίνει ότι εξελίχθηκε ως ηλεκτρική, αλλά θα μπορεί να φιλοξενήσει και θερμικούς κινητήρες.

Με βάση το πλάνο της ιταλικής εταιρίας, από το 2027 θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Έως τότε, όμως, υπάρχει ακόμα χώρος και για θερμικά μοντέλα στην γκάμα της.

Σχεδιασμένη στο Τορίνο, η δεύτερη γενιά της Stelvio (μαζί με τη δεύτερη γενιά της Giulia που αναμένεται το 2026) θα κατασκευαστεί στην Ιταλία (στο Κασίνο), βασισμένη στην αρχιτεκτονική STLA Large.

Η πλατφόρμα αυτή είναι σχεδιασμένη ώστε να υποστηρίζει αμιγώς ηλεκτρικά, θερμικά ή υβριδικά μοντέλα. Όπως ακριβώς είδαμε με το Dodge Charger, το μοντέλο που την εγκαινίασε.


Το μόνο κοινό που θα έχει η Stelvio με το Charger είναι το πλαίσιο, καθώς αυτό προσφέρει μεγάλη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές (όπως για παράδειγμα στη διάταξη της ανάρτησης).

Η νέα ηλεκτρική Alfa Romeo Stelvio θα διαθέτει και ένα νέο σύστημα περιορισμού των κλίσεων. Σημαντική είναι και η ψηφιακή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας, την οποία η Stellantis ονομάζει STLA Brain. Θα κάνει το ντεμπούτο της στη Stelvio και αργότερα θα τη δούμε σε πολλά ακόμα μοντέλα του ομίλου. Σε αυτήν είναι ενσωματωμένο το Amazon cloud που υπόσχεται μια φυσική διεπαφή ανθρώπου-μηχανής. Αυτή θα είναι εφικτή με ματιές, χειρονομίες και φωνητικές εντολές.

Η δεύτερη γενιά της Stelvio θα μεγαλώσει σε μέγεθος, αλλά όχι πολύ (4,69 μέτρα είναι το μήκος της πρώτης γενιάς). Αύξηση θα υπάρξει και στο βάρος, που πλέον θα πλησιάσει τους δύο τόνους. Γι’ αυτό ευθύνονται οι μπαταρίες, των οποίων η χωρητικότητα θα κυμαίνεται μεταξύ 101-118 kWh.

Το θετικό είναι ότι υπόσχονται έως 800 χιλιόμετρα αυτονομίας. Επιπλέον, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V, θα είναι δυνατή η ταχύτατη επαναφόρτισή τους.

Σύμφωνα με παλαιότερη παρουσίαση του Ομίλου Stellantis, θα χρησιμοποιηθούν κινητήρες 204 έως 450 ίππων στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου. Τα μοντέλα με αρχιτεκτονική 400V θα διαθέτουν τους κινητήρες χαμηλότερης ισχύος. Η Stelvio δεν ανήκει σε αυτά και γι’ αυτό αναμένεται να διαθέτει ισχύ τουλάχιστον 350 ίππων. Η βασική της έκδοση θα είναι πισωκίνητη, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις με δύο κινητήρες.

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *