Η Alfa Romeo παρουσίασε τη σύγχρονη εκδοχή της μυθικής 33 Stradale, δείχνοντας ότι δε ξέχασε την τέχνη κατασκευής των supercars.
Ποια είναι όμως η αυθεντική 33 Stradale που ενέπνευσε τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της ιταλικής εταιρείας, ώστε να δημιουργήσουν το σημερινό κομψοτέχνημα;
Η αρχή της ιστορίας πάει πίσω στο 1964, με την εταιρία να αποφασίζει επιστροφή στους αγώνες. Για την ανασυγκρότηση του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, ενσωματώθηκε στο δυναμικό της η Autodelta μαζί με τον αρχιμηχανικό Κάρλο Τσίτι και αμέσως ξεκίνησαν τα σχέδια για τη δημιουργία της 33.
Η εξέλιξη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ήταν άθλος, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, καθώς πέρασαν μόλις δύο χρόνια μέχρι να είναι έτοιμη η 33 να κατέβει στους αγώνες. Αν και στις αρχικές δοκιμές είχε τοποθετηθεί ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.570 κ.εκ, προερχόμενος από την ΤΖ2, στο μεσοδιάστημα εξελισσόταν ένας V8 2.0 λίτρων, ένας από τους μικρότερους σε χωρητικότητα V8 που κατασκευάστηκαν ποτέ, με την απόδοση να φτάνει τους 260 ίππους.
Η πρώτη 33 που αγωνίστηκε απέκτησε το ψευδώνυμο «Periscopica» , εξαιτίας της εισαγωγής αέρα πάνω από το roll-bar. Η πρώτη εμφάνιση στους αγώνες της 33 ήταν στις 12 Μαρτίου του 1967, με οδηγό τον αρχιδοκιμαστή της Autodelta, Τεοντόρο Τζεκόλι, κατακτώντας τη νίκη στην πίστα Φλερόν, κοντά στη Λιέγη. Οι νίκες και οι επιτυχίες συνεχίστηκαν, συμπεριλαμβανομένων των πρωταθλημάτων κατασκευαστών του 1975 και του 1977.
Χάρη στην επιτυχία της αγωνιστικής 33, η Alfa Romeo αποφάσισε να κατασκευάσει και την έκδοση δρόμου, που θα απευθυνόταν βέβαια σε πολύ λίγους. To εγχείρημα ανατέθηκε στον Φράνκο Σκαλιόνε, που δημιούργησε ένα coupe με ύψος μόλις 99 εκατοστά, με τις πόρτες ν’ ανοίγουν προς τα πάνω και τον δίλιτρο V8 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.
Για να είναι κατάλληλος για καθημερινή χρήση, δέχθηκε τις επεμβάσεις του θρυλικού μηχανικού της Alfa Romeo, Τζιουζέπε Μπούσο, που «μείωσε» την ισχύ του δίλιτρου V8 στους 230 ίππους / 8.800 σ.α.λ., και τη ροπή στα 206 Nm. Χάρη στο ελαφρύ αμάξωμα, οι 230 ίπποι ήταν αρκετοί για να επιταχύνουν την 33 Stradale από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5.5 δευτ. Ήταν δε τόσο τεχνολογικά εξελιγμένος ο κινητήρας για την εποχή του, που απαιτήθηκαν πολλά χρόνια για να καταρριφθεί αυτό το ρεκόρ απόδοσης από δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα παραγωγής, που το έκανε η Honda με τον κινητήρα του S2000 με τους 240 ίππους.
Μία από τις 18 Stradale κοσμεί το μουσείο της Alfa Romeo, καθιστώντας τη, ένα από τα πιο σπάνια και ακριβά αυτοκίνητα, περιζήτητα ανάμεσα στους συλλέκτες, που σηματοδότησε όχι μόνο την ιστορία της Alfa Romeo, αλλά ολόκληρου του ιταλικού design.