Η Alfa Romeo αποχαιρέτησε τη Formula 1 μετά το Γκραν Πρι στο Άμπου Ντάμπι, το τελευταίο της φετινής χρονιάς. Έτσι η συνεργασία που συνδέει τη εταιρεία από το Μιλάνο με τη Sauber, η οποία ξεκίνησε το 2018, πέρασε στην ιστορία με το που εμφανίστηκε η καρό σημαία στον αγώνα των Εμιράτων.
Έξι σεζόν μετράει η συνεργασία Alfa Romeo -Sauber που δεν ήταν και παρά πολύ επιτυχημένη σε αποτελέσματα.
Καμία νίκη, για την τρίτη συμμετοχή της Alfa Romeo ως κατασκευαστής στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά τη θριαμβευτική διετία 1950-51 αλλά και την πορεία από το 1979 (πριν στη 2ετια 1977-1978 έδινε κινητήρες στη Brabham που ιδιοκτήτης ήταν ο Μπέρνι Έγκλεστον) έως το 1985 υπό του ingegnere Κάρλο Κίτι, ιδρυτής της AutoDelta και προσωπικός φίλος του Έντσο Φεράρι.
Τώρα ένα νέο κεφάλαιο θα ανοίξει τόσο για τη Sauber, με το ντεμπούτο της Audi να αναμένεται το 2026, όσο και για την Alfa Romeo, η οποία βάση πληροφοριών θα ξεκινήσει νέες αγωνιστικές περιπέτειες σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα το WEC παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.
Για την Alfa Romeo αυτή η περιπέτεια των 6 σεζόν στη Formula 1 αντιπροσωπεύει μια διεθνή έκφραση που υποστήριξε την ανάπτυξη των προϊόντων μας με εξαιρετική απόδοση μέσα από το πρίσμα των επενδύσεων», δήλωσε ο Ιμπαράτο ο οποίος στη συνέχεια πρόσθεσε: «Η Alfa Romeo έχει στο DNA της τους αγώνες και θα επιστρέψει για να ενθουσιάσει τους θαυμαστές της αλλά και τους απανταχού Alfisti το συντομότερο δυνατό, όταν θα υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες».
Η επιστροφή της Alfa Romeo στη Formula 1 έγινε το 2018 που υποστηρίχθηκε πάρα πολύ έντονα από τον Σέρτζιο Μαρκιόνε, τότε πρόεδρο της Ferrari και διευθύνων σύμβουλος της FCA εκείνη την εποχή.
Ο στόχος του Μαρκιόνε ήταν η είσοδος της Alfa Romeo σε νέες αγορές, κυρίως των ΗΠΑ που απουσίαζε πολλές 10ετίες με δύο νέα μοντέλα που θεωρούσε ότι ταίριαζαν «γάντι» στην αγορά των ΗΠΑ λόγω των ισχυρών κινητήρων, το sedan Giulia και το SUV Stelvio, μοντέλα που και σήμερα βρίσκονται στον τιμοκατάλογο της εταιρίας.