Την επέτειο των 10 χρόνων από την επίσημη κυκλοφορία της 4C γιορτάζει η Alfa Romeo, με την εταιρία να κατασκευάσει ένα μοναδικό αντίγραφο, την 4C Designer’s Cut, που επιμελήθηκε ο Αλεσάντρο Ματσολίνι, διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της ιταλικής εταιρείας.
Το μοναδικό αυτό μοντέλο, θα μπορεί να παραγγελθεί σε μία από τρεις χρωματικές επιλογές, την 4C Tributo στο κλασικό κόκκινο χρώμα της Alfa Romeo, την 4C Corsa σε ματ γκρι απόχρωση που τονίζει τις καμπύλες του αμαξώματος και την 4C Leggenda σε μπλε απόχρωση, που συνδυάζεται με λευκές ζάντες αλουμινίου.
Το γεγονός ότι η παραγωγή της 4C σταμάτησε το 2020, έχει αυξήσει κατακόρυφα τις τιμές των μοντέλων. Ενδεικτικά, μία πολύ καλά διατηρημένη 4C, πωλείται σήμερα σε τιμή διπλάσια από την αρχική. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με τον Ματσολίνι, όχι μόνο γιατί η 4C ανήκει πλέον στα κλασικά αυτοκίνητα, αλλά και γι’ άλλους λόγους, όπως η στροφή των εταιρειών στην παραγωγή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα την έλλειψη μοντέλων με καθαρά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Η δημιουργία της 4C Designer’s Cut, αποτελεί μέρος του εσωτερικού προγράμματος “Reloaded by Creators” του ιταλικού ομίλου, που ξεκίνησε την περσινή χρονιά με την ειδική έκδοση Abarth Classiche 1000 SP. Στo πρόγραμμα αυτό, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η «αναβίωση από το δημιουργό» ορισμένων κλασικών, με πιστοποιημένη αυθεντικότητα, μοντέλων των Fiat, Lancia, Abarth και Alfa Romeo σε πολύ περιορισμένη φυσικά παραγωγή.
Θυμίζουμε πως η Alfa Romeo 4C διαθέτει αμάξωμα από ανθρακονήματα, που περιόριζε το συνολικό της βάρος στα 895 κιλά, με τον κινητήρα των 1,75 λίτρων, απόδοσης 240 ίππων, να είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος. Η κίνηση φυσικά μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCT. Ο συνδυασμός χαμηλού βάρους και ισχυρού κινητήρα, έδινε στην 4C και τις απαραίτητες για το χαρακτήρα του μοντέλου εκρηκτικές επιδόσεις, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 4,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Ωστόσο πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές των πλευρικών επιταχύνσεων, που σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, φτάνουν τα 1,1 g.