Περισσότεροι από 13 εκατομμύρια απασχολούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, σύμφωνα με τον ACEA.
Από αυτούς τα 2,4 εκατομμύρια, εργάζονται στις εταιρίες και στα εργοστάσια κατασκευής.
Ωστόσο στις πρώτες θέσεις της απασχόλησης δεν είναι καμία από τις Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, που έχουν το υψηλότερο ΑΕΠ αλλά και τη μερίδα του λέοντος στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην πρώτη θέση, στην παραγωγή αυτοκινήτων ανά εργαζόμενο, βρίσκεται η Ισπανία με 13.4, ακολουθούμενη από τη Σλοβακία με 12.6 και τη Φινλανδία με 10.5, με τις δύο τελευταίες να μην έχουν εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά εργοστάσια άλλων εταιρειών. Έχουν καταφέρει δηλαδή να προσελκύσουν επενδύσεις από εταιρείες άλλων χωρών, για την κατασκευή εργοστασίων και αυτοκινήτων εντός της επικράτειάς τους.
Η Σλοβακία δε, πρωτεύει και σε ένα άλλο στατιστικό στοιχείο, την κατασκευή αυτοκινήτων ανά κάτοικο συνολικά, δείχνοντας πως μία ουσιαστικά νέα και μικρή χώρα μπορεί να απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζόμενων στα εργοστάσια παραγωγής και ταυτόχρονα να εξάγει, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας, αλλά και στο εμπορικό ισοζύγιο.
Παραδοσιακές χώρες που έχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν έχουν τα καλύτερα στατιστικά στοιχεία, είτε λόγω μεγάλου αριθμού εργαζομένων στα εργοστάσια που μειώνουν τους μέσους όρους, είτε λόγω λιγότερο σύγχρονων εργοστασίων, με μειωμένη δυναμικότητα.
Η Ελλάδα φυσικά δεν είναι σε καμία λίστα, αφού ουσιαστικά δε διαθέτει εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, με την τελευταία μεγάλη εταιρεία να έχει αποχωρήσει πριν από περίπου 30 χρόνια.