Bugatti W16: Ο απόλυτος κινητήρας

Ο κινητήρας – αριστούργημα μηχανικής – που άλλαξε τα δεδομένα στην αυτοκίνηση.


16 κύλινδροι. Κυβισμός 8 λίτρα. 1.001 PS. Όταν η Bugatti δημοσίευσε τις πρώτες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τον κινητήρα για τη Veyron 16.4 το 2005, άλλαξε αμέσως το παιχνίδι. Ποτέ πριν ένα όχημα παραγωγής δεν διέθετε κινητήρα τόσο ισχυρό, αλλά τόσο συμπαγή και ικανό να ταξιδεύει το ίδιο εύκολα με το να καταρρίπτει ρεκόρ επιδόσεων.

Η ισχύς του ήταν απαράμιλλη εκείνη την εποχή: επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 400 km/h.

Όταν η Veyron 16.4 κυκλοφόρησε, σηματοδότησε ένα πρωτοποριακό επίτευγμα για την Bugatti και καθιέρωσε μια εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων – η Veyron ήταν το πρώτο hypercar στον κόσμο. Και δεν θα ήταν δυνατό αυτό χωρίς τον κινητήρα W16.

Η Bugatti αποκάλυψε τον διάδοχό της, τη Chiron, τον Μάρτιο του 2016. Και πέτυχε για άλλη μια φορά το απροσδόκητο. Αυτό που κάποτε πιστευόταν ότι ήταν ανέφικτο σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, στη Veyron, ξεπεράστηκε κατά περίπου 50 τοις εκατό στη Chiron. Ναι, ήταν ένας W16 8,0 λίτρων και είχε τέσσερις υπερσυμπιεστές –όπως ακριβώς και η Veyron– αλλά η επίτευξη καλύτερων επιδόσεων επήλθε χάρη στην προσεκτική βελτίωση κάθε εξαρτήματος.


Με την ισχύ του αρχικά στους 1.500 PS, στη συνέχεια αυξημένη στα 1.600 PS και τη μέγιστη ροπή 1.600 Nm, ο κινητήρας W16 άλλαξε την πορεία της ιστορίας του αυτοκινήτου επιδόσεων για άλλη μια φορά.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *