Προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι εργασίες στον ΒΟΑΚ – Συμβασιοποιείται το κομμάτι Χανιά – Ηράκλειο


Το σύνολο του εμβληματικού έργου αφορά 294 χλμ. Διατρέχει 8 δήμους και στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης και συνδέει τις κύριες πύλες εισόδου – εξόδου του νησιού.


Αποτελείται από 3 τμήματα:

  1. Χανιά – Ηράκλειο (Χερσόνησος) Π/Υ €2,057 δισ.
  2. Χερσόνησος – Νεάπολη Π/Υ €350 εκατ. (ΣΔΙΤ)
  3. Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος Π/Υ €190 εκατ. (Δημόσιο Έργο)

Σχετικά με τα τμήματα «Χερσόνησος – Νεάπολη» και «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»:  Προχωρούν οι εργασίες σε διάφορα τμήματα του έργου. Τόσο στο έργο ΣΔΙΤ όσο και στο δημόσιο έργο.

Αναμφισβήτητα, υπάρχει ικανοποιητική πρόοδος. Υπάρχουν εκταμιεύσεις πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στη βούληση των Αναδόχων εταιρειών, οι οποίες έχουν προχωρήσει ακόμη και σε ενοικίαση χώρων, προκειμένου να υπάρξουν τα μέτωπα.

Όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι σημαντικό το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει και επιταχύνονται τα έργα και γίνονται συντεταγμένες κινήσεις ώστε να καλύψουμε δυσκολίες και προβλήματα, να προχωρήσουμε με το θέμα των απαλλοτριώσεων και να διευθετήσουμε τα όποια ζητήματα ανακύπτουν προκειμένου να ανοίξουμε ακόμη περισσότερα μέτωπα και να επιταχυνθεί η υλοποίηση του έργου.


Έπεται το προσεχές διάστημα η συμβασιοποίηση και του τρίτου τμήματος, το «Χανιά – Ηράκλειο», όπως και της προαίρεσης που υπάρχει εκεί. Σε κάθε περίπτωση, για την Κρήτη ο ΒΟΑΚ είναι ένα εμβληματικό έργο, στο οποίο θα πρέπει να είμαστε όλοι συνεπείς.

Το έργο αφορά στη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, περιλαμβάνει όλα τα κτήριά του, λοιπές υποδομές, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις, συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του Οδικού Δικτύου Σύνδεσης. Αρχικός Προϋπολογισμός: περίπου €500 εκατ.

Η πρόοδος κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελίου στην Κρήτη υπερβαίνει το 40% σε σχέση με το 31% που βρισκόταν τον Φεβρουάριο. Στόχος είναι η επιτάχυνση των εργασιών, με σκοπό να παραδώσουμε το αεροδρόμιο εντός των προγραμματισμένων χρονοδιαγραμμάτων. 

Κατά την εκτέλεση τέτοιων μεγάλων έργων είναι φυσικό να προκύπτουν νέες προκλήσεις, νέες ανάγκες και νέες προτεραιότητες, όπως αυτά που αφορούν την αεροναυτιλία και τη σύνδεση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με το αεροδρόμιο. Για τον λόγο αυτό, έχουμε θέσει με συστηματικό τρόπο συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και πολιτικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν άμεσα για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *