Τέμπη: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα για την τραγωδία – Τα «μαύρα» κουτιά και η αλυσίδα των λαθών

Δύο κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη έθεσε στο τραπέζι ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.


Όπως ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ, σχετικά με τον ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα, πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».

«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος.

Τα «μαύρα» κουτιά και το «ντόμινο» των λαθών

Επίσης, ο δικαστικός πραγματογνώμονας αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών.

Όπως εξήγησε ο κ. Γκλαβόπουλος, «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».


«Όσο για το ανθρώπινο λάθος το οποίο συζητάμε, όπως και το είπε και ο πρωθυπουργός και το είπε πολύ σωστά ότι είναι ανθρώπινο λάθος. Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μια σκέψη για “Τέμπη: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα για την τραγωδία – Τα «μαύρα» κουτιά και η αλυσίδα των λαθών”