Τέμπη: «Διόρθωσαν» με μπλάνκο την ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών – Φωτογραφία ντοκουμέντο


Νέα ερωτήματα προκύπτουν από την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε πως μετά τη σύγκρουση των τρένων, η ώρα παράδοσης της απογευματινής βάρδιας και παραλαβής από τη βραδινή, διορθώθηκε με μπλάνκο.


Στην τελευταία σελίδα από το βιβλίο βαρδιών στο σταθμαρχείο της Λάρισας, πριν τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που αναφέρονται οι βάρδιες, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. υπέγραψαν την παράδοση του σταθμού στον συνάδελφό τους Β.Σ. ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες.

Ως ώρα άφιξής τους στον σταθμό, αναφέρεται η 14:00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22:30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22:30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Το ντοκουμέντο που δημοσίευσε ο «Ελεύθερος Τύπος», στο οποίο φαίνεται ότι στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής βαρδιών του σταθμαρχείου Λάρισας:

«Διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα»

Ο 59χρονος σταθμάρχης κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια είχε αναφέρει τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με μπλάνκο, ενώ επεσήμανε ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10.20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10.10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί.


«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», φέρεται να έχει πει ο Β.Σ. Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από τον σταθμό πάντως , όλα κυλούσαν ομαλά αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα . Συμβάν Ουδέν».

Στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια. «Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα». Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.

Άγνωστη η ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών

Κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει την ακριβή ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι έφυγαν πριν τις 22.35 που έφτασε το προηγούμενο τρένο, ο προαστιακός από τη Θεσσαλονίκη που είχε επίσης κατευθυνθεί σε λάθος γραμμή, αλλά το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός και δεν υπήρχαν συνέπειες.

Ωστόσο, ο επιθεωρητής Λάρισας στην κατάθεσή του φέρεται, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», να είπε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10. «Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Οταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50».

Η ώρα αποχώρησης των προηγούμενων σταθμαρχών και κυρίως του αρχαιότερου ΚΠ -καθώς ο ΠΧ ήταν ενισχυτικός- ήταν κομβική σύμφωνα με τον επιθεωρητή που είπε ότι αν είχε μείνει στη θέση του ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.

«Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;»

Από την πλευρά του, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του αναφέρει ότι ο αρχαιότερος σταθμάρχης είχε φύγει όταν του τηλεφώνησε -πριν το δυστύχημα- και απάντησε κυνικά όταν τον ρώτησε γιατί άφησε μόνο του τον άπειρο συνάδελφό τους.

«Αφού μίλησα με τον Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στον κινητό του περί ώρα 22.45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”» είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων στην κατάθεσή του στην ανακρίτρια τονίζοντας σχετικά με τις βάρδιες πως «συνήθως, όταν υπάρχει φόρτος εργασίας δεν φεύγει κανείς».

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *