Εξεταστική Επιτροπή για Τέμπη – Ζ. Ράπτη: Να αναδειχθούν όλα τα δομικά προβλήματα του σιδηροδρόμου και να πέσει άπλετο φως σ’ αυτό το πολύνεκρο δυστύχημα

«Η ΝΔ δεν δίστασε ούτε στιγμή να πει «ναι» στην πρόταση του ΚΚΕ για να γίνει εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη» ανέφερε η βουλευτής της ΝΔ Ζωή Ράπτη, σημειώνοντας πως «η διερεύνηση θα πρέπει να ξεκινήσει από το 1997 μέχρι σήμερα για να αναδειχθούν όλα τα δομικά προβλήματα του σιδηροδρόμου και να πέσει άπλετο φως σ’ αυτό το πολύνεκρο δυστύχημα και στις χρόνιες παθογένειες που το προκάλεσαν». Η βουλευτής επισήμανε πως «η ελληνική Δικαιοσύνη έχει επιληφθεί της υπόθεσης, ερευνώντας το αξιόποινο πράξεων ή παραλείψεων προσώπων, όσο ψηλά κι αν βρίσκονταν» προσθέτοντας πως ταυτόχρονα « θα ήταν ανάλγητο να επιδείξουμε αδιαφορία και να θεωρήσουμε ότι από την στιγμή που εκλεγήκαμε, το φλέγον αυτό ζήτημα είναι για όλους πλέον αρμοδιότητα μόνο της Δικαιοσύνης».


Η ΝΔ είπε «αποδέχεται την Εξεταστική των πραγμάτων Επιτροπή, χωρίς καμία ένσταση για να καταδειχθούν, πέραν από τυχόν αξιόποινες πράξεις, που θα ερευνηθούν και αυτές εάν προκύψουν, οι ευρύτερες και συνολικότερες διαστάσεις του θέματος, και οι στρεβλώσεις, σε βάθος δεκαετιών, αυτού του Οργανισμού που λέγεται ΟΣΕ». Για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής , η κυρία Ράπτη είπε ότι «προκαλεί ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα της, στερείται βασιμότητας καθώς δεν προκύπτει καμία απολύτως ένδειξη για τα περιγραφόμενα, δήθεν, αδικήματα» σημειώνοντας πως «εάν περιορίσουμε το αντικείμενο της έρευνας της Βουλής στο αξιόποινο, θα έχουμε κάνει τη μισή δουλειά» Η βουλευτής χαρακτήρισε «προβληματική την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ όπως έγινε». Ειδικά για την σύμβαση 717/2014 υποστήριξε ότι «πρακτικά, όλη η υλοποίηση της αρχικής συμβατικής διάρκειας του έργου βρίσκεται εντός περιόδου της διακυβέρνησής του ΣΥΡΙΖΑ που από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα!» Αντίθετα, στα δύο χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ από το 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2023 είπε ότι «φτάσαμε στο 90% της υλοποίησης του έργου, από το οποίο το 70% είχε ήδη πιστοποιηθεί και ήταν πράγματι λειτουργικό το μοιραίο εκείνο βράδυ της σιδηροδρομικής τραγωδίας».

 

Ο βουλευτής της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης, από την δική του πλευρά, ανέφερε ότι «θα πρέπει να τα συζητήσουμε όλα ανοιχτά και με στοιχεία. Και αυτό μπορεί να γίνει συντεταγμένα μόνο αν ανοίξουμε όλοι μαζί και από κοινού τη διαδικασία της εξεταστικής των πραγμάτων επιτροπής για τα Τέμπη. Επιτρέποντας επιτέλους μια φορά η ανθρωπιά να συναντηθεί με την ευθύνη». Ο κ. Στυλιανίδης καταλόγισε στον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο ότι «κρούει θορυβωδώς ανοιχτή πόρτα όταν μιλά για αποκλεισμούς μαρτύρων ή παρεμπόδιση Εξεταστικής Επιτροπής» και του υπενθύμισε ότι «η ΝΔ ήταν εκείνη που στην τελευταία αναθεώρηση του 2019 ψήφισε το δικαίωμα της Αντιπολίτευσης να συστήνει Εξεταστικές Επιτροπές». Σχολιάζοντας την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής ανέφερε πως «η πρόταση Ανδρουλάκη αποτελεί σφαίρα στην καρδιά του νομικού μας πολιτισμού, διότι επιδιώκει την προσωποποίηση ποινικών ευθυνών για μικροκομματικούς λόγους χωρίς να έχει προηγηθεί κοινοβουλευτική και κυρίως ποινική έρευνα». Ο βουλευτής της ΝΔ ανέφερε πως «είμαι αντίθετος με την ιδεολογικοπολιτική αφετηρία και την αντίστοιχη ανάλυση που κάνει στην πρότασή του το ΚΚΕ», «ωστόσο πιστεύω ότι η πρόταση αυτή πρέπει να στηριχθεί, διότι δίνει στο Κοινοβούλιο θεσμικά και στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών, μια μοναδική ευκαιρία να διερευνήσει σε βάθος την υπόθεση των Τεμπών, υποστηρίζοντας και ενισχύοντας την παράλληλη προσπάθεια της Ανεξάρτητης Ελληνικής Δικαιοσύνης να διερευνήσει εκτός από τις πολιτικές, διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες και την όποια ύπαρξη ποινικών ευθυνών χωρίς όμως να χειραγωγείται από τις άλλες εξουσίες». Ο κ. Στυλιανίδης είπε πως «η Βουλή σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα δεν δικαιούται ούτε να υποκαταστήσει ούτε φυσικά να χειραγωγήσει τη δικαιοσύνη μέσω βιαστικών και ατεκμηρίωτων προανακριτικών επιτροπών, διότι η Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη έχει τον πρώτο και κύριο λόγο για τις ενδεχόμενες ποινικές διαστάσεις, όπου και αν υπάρχουν».

 

Ο βουλευτής της ΝΔ Χρήστος Κέλλας, τόνισε ότι «το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών δεν προσφέρεται για πολιτική εκμετάλλευση» και ζήτησε από τα κόμμα τα της Αντιπολίτευσης να «σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μην προσπαθεί μέσα από τραγικά γεγονότα να τα εκμαιεύετε για πολιτικά οφέλη». Τόνισε πως «έχει ιδιαίτερη σημασία να διερευνήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά και τις δομικές συνθήκες, που οδήγησαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε αυτή την κατάσταση, σε βάθος χρόνου. Όχι επιφανειακά, όχι επικοινωνιακά, όχι απλώς για να ψέξουμε κάποιον, αλλά για να βρούμε πραγματικά το πως φτάσαμε σε αυτή την τραγική, για την Χώρα μας, νύχτα». Για την εκτέλεση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ, με αντικείμενο την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση σταθμών, είπε πως αυτή «υπεγράφη το φθινόπωρο του 2014 και το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2016» και για αυτό « τον Απρίλιο του 2019 κατέθεσα εγώ ο ίδιος Ερώτηση (7202/19.4.2019) στον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη με θέμα τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης και οι καταστροφικές συνέπειες από αυτές» Σε μια ερώτηση που όπως είπε ο κ. Κέλλας «οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν υπήρξαν ούτε διαφωτιστικές, ούτε ακριβείς». Η κυβέρνηση της ΝΔ είπε «παρέλαβε ένα έργο βαλτωμένο» και «προσπάθησε να αναστρέψει αυτή την κατάσταση, αυξάνοντας σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό των σιδηροδρόμων». Σχετικά με την πρόταση της Προανακριτικής Επιτροπής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Κέλλας αναρωτήθηκε γιατί «δεν κατέθεσε το αίτημα νωρίτερα, όταν από τον Ιούλιο η δικογραφία είχε διαβιβαστεί στην Ολομέλεια της Βουλής. Μήπως τελικά η μόνη έγνοια του ΠΑΣΟΚ είναι το μικροκομματικό όφελος;» ενώ καις τον ΣΥΡΙΖΑ καταλόγισε πως «ψαρεύει στα θολά νερά της μικροπολιτικής».

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *