Ευγενία Μανωλίδου: «Η Ελληνική Αγωγή έχει όραμα τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα Αρχαία Ελληνικά»

Η Ελληνική Αγωγή αποτελεί έναν αληθινό φάρο γνώσης. Είναι ένας από τους εκπαιδευτικούς φορείς που έχουν ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια για το επίπεδο διδασκαλίας και τις καινοτόμες μεθόδους που εφαρμόζει στην εκμάθηση Αρχαίων Ελληνικών σε παιδιά και εφήβους και η Ευγενία Μανωλίδου μίλησε στην ιστοσελίδα infokids.gr για την προσπάθεια που καταβάλει η Ελληνική Αγωγή για να κάνει τα παιδιά και τους εφήβους να γνωρίσουν, να αγαπήσουν και να μάθουν την γλώσσα των αρχαίων προγόνων μας.


Η Ευγενία Μανωλίδου, που έχει αναλάβει την διεύθυνση της Σχολής και παρουσίασε τις πρακτικές που έχουν αναγάγει την Ελληνική Αγωγή σε κορυφαίο εκπαιδευτικό Οργανισμό για την προώθηση των Αρχαίων Ελληνικών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο σε ενήλικες όσο και στα παιδιά, αποσπώντας διεθνείς διακρίσεις.

Γις τις συνεργασίες που έχει αναπτύξει η Ελληνική Αγωγή με ακαδημαϊκά Ιδρύματα κλασικών σπουδών στο εξωτερικό η Ευγενία Μανωλίδου ανέφερε:

«Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε πράγματι ξεκινήσει επαφές και συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. Το 2020 επισκέφθηκα για πρώτη φορά την Ακαδημία Vivarium Novum στη Ρώμη, όπου τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται ως ζώσα γλώσσα.

Εντυπωσιάστηκα και θαύμασα την αγάπη και τον ζήλο με τον οποίον μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά νεαροί φοιτητές που δεν είναι Έλληνες ούτε έχουν καταγωγή από την Ελλάδα, ούτε καν μακρυνή. Και δεν σας κρύβω ότι ζήλεψα τους καθηγητές ακούγοντάς τους να διδάσκουν μιλώντας στα Αρχαία Ελληνικά, κάτι που δεν έχω ακούσει ποτέ από κάποιον Έλληνα.


Έκτοτε οι σχέσεις με όλους τους συνεργάτες εκεί είναι άριστες και πρόσφατα για πρώτη φορά πραγματοποιήσαμε μία εκπαιδευτική εκδρομή με τους εφήβους μαθητές της Ελληνικής Αγωγής στην Ακαδημία αυτή. Αλλά και με το αντίστοιχο Polis Institute της Ιερουσαλήμ, το Paideia Institute στη Νέα Υόρκη και το Ralston College στην Savannah οι σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί είναι άριστες και πρόκειται να δείτε πολλές συνεργασίες στο μέλλον.


Πρόσφατα το Journal of Classics Teaching που εκδίδεται από το Πανεπιστήμιο του Cambridge δημοσίευσε άρθρο σχετικά με την μέθοδο διδασκαλίας στην Ελληνική Αγωγή στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Τα βήματα που γίνονται είναι αργά αλλά σταθερά και συνεχώς ανοδικά».

Κλείνει 29 χρόνους συνεχούς λειτουργίας και προσφοράς στην εκπαίδευση η Ελληνική Αγωγή

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της Ελληνικής Αγωγής που τα τελευταία 25 χρόνια έχει μεγαλώσει γενιές παιδιών που μαθαίνουν να αγαπούν την ελληνική γλώσσα και αντιμετωπίζουν τα Αρχαία Ελληνικά ως ένα βασικό στοιχείο του πολιτισμού μας;

Η Ευγενία Μανωλίδου ήταν ξεκάθαρη: «Εφέτος κλείνουμε τα 29 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και οδεύουμε στα 30! Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μυστικό, παρά μόνο η αστείρευτη αγάπη του ιδρυτή και των συνεργατών της Ελληνικής Αγωγής για τον Ελληνικό Πολιτισμό.


Και η αλήθεια είναι πως, όταν ξεκινήσουμε την διείσδυση στα κείμενα της ελληνικής γραμματείας και αποκτήσουμε μία ελάχιστη έστω γνώση των αριστουργημάτων της Ιστορίας, της Φιλοσοφίας, της Ποίησης και της Μυθολογίας, αναρωτιόμαστε όλοι, πώς είναι δυνατόν να μην μαθαίνουμε όλοι οι Έλληνες Αρχαία Ελληνικά για να έρθουμε κάποια στιγμή στη ζωή μας σε επαφή με όλα αυτά τα σπουδαία κείμενα.

Επίσης αγαπάμε όλοι πάρα πολύ τα παιδιά. Θέλουμε να τους προσφέρουμε όσα περισσότερα μπορούμε, να τα οδηγήσουμε στο δρόμο της Γνώσης, της Αρετής, της Φιλομάθειας για να είναι πάντοτε έτοιμα και δυνατά να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της ζωής.

Πολλά παιδιά γυρνούν την πλάτη στο μάθημα των Αρχαίων θεωρώντας ότι είναι κάτι ξεπερασμένο που δεν τους αφορά. Ποια είναι η δική διδακτική πρόταση ώστε η διδασκαλία των Αρχαίων να απαλλαχθεί από το παραδοσιακό μοντέλο (κείμενο- μετάφραση – Γραμματική – ασκήσεις) ;

Πλέον, μετά από τόσα ταξίδια που έχω κάνει τα τελευταία δύο χρόνια στην Αμερική, τον Καναδά και την Ευρώπη, έχω καταλήξει πως ο μόνος τρόπος να μεταδώσουμε σωστά τα Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά είναι η διδασκαλία με τον ζωντανό και βιωματικό τρόπο προσέγγισης, όπως κάνουμε και με τις ξένες γλώσσες.

Το πρόβλημα είναι ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας και οι περισσότεροι είναι διστακτικοί, διότι είναι κάτι εντελώς καινούργιο.

Όμως εγώ, που το έχω δει να γίνεται στην πράξη και βλέπω τα αποτελέσματα που είναι εντυπωσιακά, είμαι σίγουρη πως είναι πολύ πιο εύκολο για εμάς τους Έλληνες να μάθουμε Αρχαία Ελληνικά από ό,τι οι ξένοι που τα διδάσκουν μιλώντας τα.

Εάν αυτοί μπορούν, τότε εμείς μπορούμε δυο φορές! Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν ενδιαφέρον τα παιδιά και το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών θα γίνει από τα αγαπημένα τους».

Η Ευγενία Μανωλίδου αναφέρθηκε και στο πως η Ελληνική Αγωγή έχει αξιοποιήσει νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, ώστε το μάθημα να γίνει πιο ελκυστικό για τους μαθητές.

«Στην Ελληνική Αγωγή χρησιμοποιούμε την τεχνολογία όσο περισσότερο μπορούμε ώστε να φέρουμε την διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο σήμερα, με τρόπο που να προσελκύει τα παιδιά όσο γίνεται περισσότερο.

Όλες μας οι τάξεις είναι εξοπλισμένες με ηλεκτρονικές οθόνες και πίνακες, οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το μάθημα υβριδικά, δηλαδή παράλληλα στην τάξη και εξ αποστάσεως, ζωντανά ή μαγνητοσκοπημένα. Αυτό είναι κάτι που μας έχει φέρει κοντά σε μαθητές που δεν ζουν στην Αθήνα, αλλά και στους Έλληνες του εξωτερικού», ανέφερε η διευθύντρια της Ελληνικής Αγωγής.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *