H Volvo ξανασυστήνει την κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών SUV με το EX30

 

Το τέταρτο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo το ΕΧ30 έφθασε στην χώρα μας με στόχο να πάρει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς από την κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.


Το Volvo EX30 έχει σχεδιαστεί για να είναι πρώτα απ’ όλα ένα ιδιαίτερα ασφαλές όχημα. Διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα ή ποδήλατα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας τους επιβάτες όταν πρόκειται να ανοίξουν την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ ή δρομέα.

Παράλληλα προσέχει και το περιβάλλον, ,καθώς έχει σχεδιαστεί για να έχει μικρό αποτύπωμα. Στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής και του κύκλου ζωής του μειώθηκε το συνολικό του αποτύπωμα άνθρακα για 200.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους. Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα C40 και XC40.

Το εσωτερικό έχει κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα υλικά. Με δεδομένο ότι το αλουμίνιο και ο χάλυβας είναι από τα υλικά που συνεισφέρουν περισσότερο στις εκπομπές CO2 που συνδέονται με την παραγωγή, είναι το σημείο που έδωσαν πολύ μεγάλη προσοχή. Περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή είναι ανακυκλωμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για περίπου το 17% όλου του χάλυβα, κάτι που μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική επίπτωση από αυτά τα υλικά. Περίπου το 17% όλων των πλαστικών του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, είναι ανακυκλωμένα. Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, το 95% των κύριων προμηθευτών δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή τους έως το 2025 και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο.

Στο εσωτερικό αυτό που βλέπεις είναι η κάθετη οθόνη αφής 12,3 ιντσών,η οποία συνεργάζεται σε επίπεδο συνδεσιμότητας 5G με την Google, την Apple και την Qualcomm. Αυτή δίνει όλη την πληροφόρηση στον οδηγό, μέχρι και την λειτουργία των φλάς και την ρύθμιση των καθρεπτών.


Όσον αφορά τις διαστάσεις, ανήκει στην Β SUV κατηγορία, έχει μήκος 4.23μ, πλάτος 1.83μ και ύψος 1,55μ. Την ίδια ώρα το μεταξόνιό του είναι στα 2.65μ, ενώ απέχει από το έδαφος 17,7μ. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,28cd, με τον αποθηκευτικό χώρο να είναι 315 λίτρα.


Υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταριών με διαφορετικές χωρητικότητες (51ΚWh και 69KWh) που τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει και μία ακόμα τετρακίνητη παραλλαγή (δύο ηλεκτροκινητήρες).

Οι εκδόσεις RWD αποδίδουν ισχύ 272 ίππων και ροπή 343 Nm, ενώ η τετρακίνητη ισχύ είναι 428 ίππων και ροπή 543 Nm. Η έκδοση με την μικρή μπαταρία επιταχύνει από την στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και με την μεγάλη μπαταρία σε 5,3 δευτερόλεπτα, ενώ η 4WD σε 3,6 δευτερόλεπτα. Όλες, διατηρούν τη δέσμευση της Volvo για οικειοθελή περιορισμό της μέγιστη ταχύτητας στα 180 χιλιόμετρα.

Το ολοκαίνουργιο Volvo EX30 είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, με την τιμή του να ξεκινάει από τις 37.572 ευρώ για τη βασική έκδοση, χωρίς επιδότηση.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *